burevestnik.bg - Мобилна версия


ББА: От най-съществено значение е преходът към нов модел да не се отрази негативно на пациентите

Важно е да отпаднат административните ограничения като лимити и мораториуми

ББА: От най-съществено значение е преходът към нов модел да не се отрази негативно на пациентите

Българска болнична асоциация, която обединява лечебни заведения за болнична помощ, приветства реформата в сектора. В основата на тази подкрепа e да се даде възможност на пациентите да избират спокойно къде да се лекуват. Това пише в декларация на ББА по повод предложените за обществено обсъждане модели за реформа на здравното осигуряване.

Според тях е важно обаче при реформата да се намери модел, при който да отпадне необходимостта от административно ограничаване на медицинската помощ, съществуваща сега под формата на различни мораториуми, лимити, стандарти и други бариери пред достъпа на болните до лечебните заведения.

От друга страна промяната не следва да бъде свързана с ограничаване ролята и отговорността на лекарите, в управлението и регулацията на медицинската помощ, смятат от ББА.” Важно е промените да се случат с активното участие на всички участници в сектора, болничните асоциации и Българския лекарски съюз, които да дадат принос при изработване и изпълнение на технологичните детайли, касаещи промени в здравната система, медиацията и арбитрирането на процесите в лечебната дейност и др. Това ще бъде гаранция за въвеждане и стандартизиране на добрите медицински практики”, пишат в декларацията.

Развитието на конкурентната среда ще даде силен стимул за повишаване на качеството на медицинската помощ и ще направи контрола върху разходваните средства много по-ефективен. Конкуренцията за избора на пациента е най-силния стимул за повишаване на частните и публичните инвестиции в човешките ресурси и в здравната инфраструктура.

„Като заявяваме своята позиция в подкрепа на реформите, ние декларираме, че сме готови да участваме активно в целия процес на подготовката и реализацията на новия модел на здравно осигуряване. Разбира се, важен момент е как и при какви условия би се осъществила промяната. От най-съществено значение е преходът към нов модел да не се отрази негативно на пациентите и на достъпа им до необходимите здравни услуги. Ето защо, изразяваме готовност за участие чрез нашите експерти, в работни групи в МЗ, които да разработят възможните сценарии и да се погрижат за обезпечаване на спокойствието на всички пациенти”, пишат още от Българска болнична асоциация в декларацията.


СПОДЕЛИ:

Коментари по темата


   kdHE

User Avatar СУДЖУЦИТЕ 28.09.2018 20:43:02

https://www.dnes.bg/obshtestvo/2018/09/28/gospodarite-s-poziciia-za-sluchaia-vyrbanov-reporteryt-otstranen.389119 ---"Господарите" с позиция за случая "Върбанов", репортерът – отстранен!--- Помните ли гнусните коментари и обидни подмятания на тия нещастници, по отношение на български лекари, колеги, и уронващи престижа на цялата лекарска професия и гилдия? Помните ли? ВИЖДАТЕ ЛИ СЕГА КАКВИ ДОЛНИ, ДРЕБНИ ДУШИЦИ НА ЛАКЕИ И ПОДЛЕЦИ НОСЯТ? ВИЖДАТЕ ЛИ? ТЕГЛЕТЕ ИМ ЕДНА МАЙНА НА ТИЯ СИКАДЖИЙСКИ ЛАКЕИ И НАГАЖДАЧИ!

User Avatar Гост 25.09.2018 10:46:22

Моделът ще е успешен,когато доходите на българските лекари достигнат европейските. Всичко друго е празни приказки.

User Avatar Компетентен 23.09.2018 22:54:28

Благодаря на "само за протокола" и GEST . с удоволствие бих седнал да изпием по няколко бири заедно , когато съм в България . За стоителите на капитализма и ратниците на свободната инициатива - гледам , че пишете за "успешен модел" . Тоя бил успешен оня бил неуспешен ... Въпросът е - за кого ? Моделът , за съжаление , драги колеги не се прави за лекарите . Моделът трябва да е успешен и доволен за осигурените . Лекарите поставят своите си условия , идват или напускат страната . Съжалявам - но е така . Пример - имам един колега австриец , който ми каза , че много лекари оттам си били камшика към Швейцария , скандинавиято , къде ли не - дори и към Германия . Причината - преди заплатите били скромни , но дежурствата - добре платени . А наскоро ги поорязали . Забележете - лекарите не реагирали със стачки и протести , а с изналяне . Ако колегата лъже - лъжа ви и аз . У нас сме много алергични към диктат , към регулации . Ние сме балканският остров на свободата . НЗОК и с 1 болница да си прекрати договора - започва окупация на магистралата към гърция . Нема оправия , ей .

User Avatar Гост 25.09.2018 10:49:12

Магистралата я окупират тези индивиди,които искат докторите да им бачкат без пари. Като няма договор с касата болницата да работи кеш.

User Avatar GEST 23.09.2018 19:03:14

само за протокола 21.09.2018 10:56:40 Във всички държави около нас има по един единствен законно определен фонд за задължително здравно осигуряване. През него минават между 85% до 95% от парите за здраве. Останалите между 5-15% от парите достигат по два начина до ИМП - т.нар. изпълнители на медицинска помощ; като първият е през задължителен допълнителен здравно-осигурителен фонд /не повече от 10%/ или вторият начин през доброволни здравно-осигурителни или застрахователни фондове /не повече от 5%/. Например Хърватска /площ 50% от нас и население 66% от нашто/ има от 1993 год един единствен публичен и обществен здравноосигурителен фонд HZZO; както и доброволни частни здравно-осигурителни фондове. В тази държава никои не говори за монопол на Касата им, защото това не е вярно и защото това е правилно да се каже моноопсия. За 2017 г. приходът на фонда им HZZO премии е 23 300 милиона куни HRK около 3 107 милиона евро. Броят на регистрираните им ЗОЛ - здравно-осигурени лица е около 4 3550 000, а заплатената сума отнесена на едно ЗОЛ е около 715 евро годишно. Вноската им обаче не е 8% а 15 %. Болниците им са само 80 /словом осемдесет/ на брой за сравнение с нашите 400. Най-важното там няма частни болници, а у нас не само има има но сключват договори с публично обществения фонд при право да са търговски дружества и да формират печалба. Това го няма никъде в ЕС.

User Avatar Гост 23.09.2018 20:04:22

Най- добро здравеопазване има Холандия. Това стана след приватизация. Всички държавни системи в Европа издишат. Наскоро чух нелицеприятни неща и за сландинавския модел от колеги. Аз го мислех за успешен по изключение. Държавното е синоним на демотивация, мързел, корупция, шуробаджанащина, партийни назначения, некадърност.

User Avatar едно тъпо и неуко същество от СЗОКа в 23.09.2018 18:41:05

къде го Стойчо Кацаров да ни защити правата в здравеопазването?

User Avatar Само за протокола 23.09.2018 18:28:56

Само за протокола 23.09.2018 18:27:55 Браво на колегата - с ник нейма компетентен. Общо за страната ни болниците не са 320-340, а са 400 /четиристотин/. Това е защото тези частни бутикови лечебни заведения никнат като гъби. Те се размножават предимно безполово и то напоследък като това става "със спори" /частна болница с нов филиал на другия край на града например ВИТА София или Софиямед или Сердика София с два нови филиала/, а също така те се размножават "с пъпкуване" /като например частната МБАЛ "Света София" в София на д-р Мазнейкови или Болница "Каспела" във Пловдив с две нови крила/. За това ще се затварят не само общински но и областни болници в страната ни. Това го няма никъде в ЕС.

User Avatar стар доктор 25.09.2018 09:16:42

Двете Сити клиник Аджибадем на Околовръстното и на Цариградско шосе се водят като една частна болница!

User Avatar Гост 23.09.2018 20:14:12

Да не страдаш от раздвоение на личността. Личи, че сте един и същ човек.

User Avatar Компетентен 23.09.2018 11:10:04

Не остава мое писание без пишман - отговор. Аз пиша аргументирано, вие - дали съм ДС , касов плъх и пр. Айде сега и нещо за моралните качества на сестра ми ? Предстои скоро да видим дали волята на политиците да реформират системата ще бъде отново подчинена от корупцията на частните болници. Засега успяват.

User Avatar Гост 23.09.2018 13:58:05

Да, другарю, по- добре е да се подчини на корупцията в държавните за да си запазим комисионните. Най- богати са шефовете и ръководствата на държавните болници. Най- голямото крадене на обществен ресурс при това законно изтича натам. Те лапат без да са инвестирали нищо. Абе социализъм.

User Avatar Гост 23.09.2018 08:22:48

"Компетентен" ти или си касиер от системата на НЗОК, или си ченге от бившата ДС.

User Avatar ГЭРБ 23.09.2018 16:31:03

По-вероятно е и двете!

User Avatar Компетентен 22.09.2018 15:47:29

Една от най-манипулативните констатации на собствениците на частни болници е, че болните и услугите са константен брой и няма значение, следователно,измежду колко болници ще се разпределят Статистиката го доказва убедително. Самото наличие на много болници предполага свръххоспитализация. НЗОК има отлична статистика за това Броя на лекуваните нараства прогресивно и синхронно с броя на болниците.

User Avatar Гост 23.09.2018 09:04:29

Най- успешните модели са с преобладаващо частно здравеопазване. А ти си пази заплатката и си кютай. Посредствените обичат да е държавно, но сигурно и без много усилия.

User Avatar Само за протокола 23.09.2018 18:35:13

Най успешните модели по които трябва да се сравняваме /и то по препоръка на СЗО/ са тези в Хърватска и Словения. Там няма частни болници и затова са успешни като модели.

User Avatar Гост 23.09.2018 20:48:06

През последните години първенството е на Холандия- предимно частно. Чиновниците от СЗО ни сравняват с третия свят.

User Avatar компетентен 23.09.2018 11:34:03

не е въпросът в това дали болниците са частни , държавни или общински . Въпросът е КОЛКО са и на какви правила се подчиняват . В Германия болниците са частни , но 1. Лекуват само срещу това , което касите им дават 2. Има дефинирана здравна мрежа , т.е. изключено е да нарастват броя на болниците ако на нивото на местните правителства не видят нужда от това . У нас положението е твърде различно . .А. Частните болници решават какво да лекуват , колко да им се доплаща и пр. и кой човешки отпадък да изхвърлят в "държавната" болница или на даден етап от лечението да преведат там Б. Това компрометира статуса на осигурените . Те не са осигурени за нищо , освен да започнат лечението си по каса и да го завършат с паричен превод . Защо изобщо да се осигуряват тогава ? В. Разрастването на болниците до 340 и на леглата до 1000 на 100 000 население е все едно на нива , в която има храна за 1 мравуняк , да се появят 3.- И какво става другари ? Ами два от мравуняците почват да западат . Справка - Болниците във Враца , Добрич , Стара загора , Шумен , Сливен , Смолян и пр. и пр..

User Avatar Dr_Doolittle 22.09.2018 14:58:02

Тези явно са готови безкритично да прегърнат пак новите стари глупости на Киро Спекулата....

User Avatar Гост 22.09.2018 12:05:50

Болниците са много точно, защото държавата се опитва да регулира броя им. Вместо още преди 10 години да бъдат приватизирани всички публични лечебни заведения (с малки изключения), се създаде паралелна верига от частни болници. Затова в нашата страна има 340 болници. Ако нещата бяха оставени на пазарните сили и реалната конкуренция сега броят на болниците щеше да е точно, колкото потребностите изискват. Ролята на държавата е само да контролира спазването на правилата и гарантиране на равни условия за всички. Запомнете, че плановата икономика и "Семашко" убиват!

User Avatar Компетентен 22.09.2018 13:26:14

Не могат да бъдат приватизирани всички болници по две причини 1. Няма нац. здравна карта , която да гарантира на инвеститора , че няма след 3 месеца на съседната улица да възникне нова болница с 500 легла и 2. Няма коректен платец на пазара - НЗОК плаща по измислени цени . Т.е. пациентите трябва много да доплащат . При тази ситуация би трябвало да се промени и конституцията и да се закрие държавата , защото абдикира от ангажимент към здравето на гражданите .

User Avatar Гост 23.09.2018 09:07:58

Ами нека има нова болница след 3 месеца. По- добрите ще се наложат, другите ще фалират. Няма да го има наливането на пари в изветрели структури.

User Avatar Компетентен 22.09.2018 10:56:52

Посочете ми ЕДНА държава в Европа, където се падат по 340 болници на 7,2 милиона население и ЕДНА държава в Европа, където всяка нова болница започва да работи с касите. Айде ! Мантрите ги повтарят заинтересованите май от българската бентли асоциация ?

User Avatar Истината 22.09.2018 14:04:42

Абе обяснявам ти с прости думи и цифри за пореден път! Ако имаш в една държава примерно, 100 (сто) болници, които имат по 100 (сто) легла , общо леглата са 10 000! Средно сумата за лечение, която се отделя на ден, на легло, нека е примерно 100 (сто) лева! Общо стават 10 000 легла Х 100 лева на ден = 1 млн. лева дневно. Сега, ако ги направиш тези 100 болници примерно, 10, но с по 1000 легла всяка, и по 100 (сто) лева на ден разход, нали мизерната сума пак ще ти е същата? Не разбрахте ли, че няма как с мизерни разходи да постигнете АВСТРИЙСКО КАЧЕСТВО на услугата? Не го ли разбрахте това бе, ТЪПАНАРИ?

User Avatar Компетентен 23.09.2018 11:38:00

не става дума за това . Посочете В КОЯ ЕВРОПЕЙСКА ДЪРЖАВА правилата и цифрите са такива , каквито вие искате да бъдат . ЕДНА ми покажете .

User Avatar Гост 22.09.2018 15:00:50

Остави ги тези кретени, които спрягат неверни числа за броя на болниците ,няма как да се спори с галфони при пропагандни елементи на които се опират.

User Avatar Гост 22.09.2018 09:44:08

Позицията на Българската болнична асоциация, като, че ли е най-адекватната до момента. Разбира се, че има крещяща нужда от промени в системата, разбира се, че трябва да се премахнат изкуствените административни регулации, които ограничават достъпа на пациентите и развитието на лечебните заведения и разбира се, че конкуренцията е най-добрия регулатор и най-мощния стимул за развитие.

User Avatar Компетентен 21.09.2018 22:24:26

Да ! Да има 340 болници , да няма здравна карта , да няма лимити , скоро хоспитализациите да станат 4 000 000 за година . Дотук - добри . Даже - много добре . Конкуренция , избор , всичко . Само кажете , борци за идеята , откъде ще дойдат парите за всичко това ? Защо в цяла Европа бройките болници и легла се РЕГУЛИРАТ И ПЛАНИРАТ ? Защо ? как ще обясните , че хоспитализациите в България ескалираха пропорционално с броя на частните болници ? А ?

User Avatar Само за протокола 23.09.2018 18:27:55

Браво на колегата - с ник нейма компетентен. Общо за страната ни болниците не са 320-340, а са 400 /четиристотин/. Това е защото тези частни бутикови лечебни заведения никнат като гъби. Те се размножават предимно безполово и то напоследък като това става "със спори" /частна болница с нов филиал на другия край на града например ВИТА София или Софиямед или Сердика София с два нови филиала/, а също така те се размножават "с пъпкуване" /като например частната МБАЛ "Света София" в София на д-р Мазнейкови или Болница "Каспела" във Пловдив с две нови крила/. За това ще се затварят не само общински но и областни болници в страната ни. Това го няма никъде в ЕС.

User Avatar Dr_Doolittle 22.09.2018 15:09:34

Партийният секретар не ти ли даде инструкции да пишеш 680 болници ? Зле се справяте другарю, пак не сте убедителни в измислиците. Само не казвате, че херниотомиите за последните 15 години се движат средно по 16 000 на година. И дали са правени в 20 болници или в 240 все тая. Числото си остава недно и също с малки вариации. С две думи броя на болниците е пропагандна величина която се използва ЗА ДА НЕ СЕ ПЛАЩАТ РЕАЛНИТЕ РАЗХОДИ ЗА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ с фалшиви аргументи за много болници.

User Avatar Истината 22.09.2018 07:00:07

Другарю "компетентен", ако ще и 1 (ЕДНА) болница само да остане, ДРУГО НЕЩО ИМА ЗНАЧЕНИЕ! Каква сума се отделя за преминал болен на ден! Няма как да подхвърляте МИЗЕРНИ СУМИ, 20 пъти ПО-МАЛКИ отколкото примерно за един австрийски пациент, и да искате СЪЩОТО, че и ПО-ВИСОКО качество! Такъв филм НЯМА!

User Avatar Гост 22.09.2018 04:20:37

Стига си бълвал неверни заучени фрази и мантри. Плановата икономика и Семашко убиват.

User Avatar Компетентен 22.09.2018 17:08:56

Болницата не е хотел . Пациентите не са туристи . Необходими са добре снабдени отделения, работещи 7/24 с добре платени лекари и медицински сестри Това се постига с по-скъпи клинични пътеки, концентрирани в по малък брой болници, работещи високооборотно. Частните болници сучат от каса и пациентите. Това не е лечение на здравнпосигурени,а бизнес остров на блаженството и благоденствието всред здравното блато.

Още от Новини