burevestnik.bg - Мобилна версия


Дълговете на болниците са хроничен проблем в здравеопазването, констатира доклад на ДАНС

Дълговете на болниците са хроничен проблем в здравеопазването, констатира доклад на ДАНС

Хроничен проблем в здравеопазването е значителната задлъжнялост и влошаващото се финансово състояние на държавни и общински болници, както и регулярният отлив на квалифицирани кадри към частни, в т.ч. чуждестранни клиники. Това се посочва в годишния доклад на Държавна агенция „Национална сигурност“ (ДАНС) за 2017 г., който разглежда всички сектори в страната.

Неравномерното териториално разпределение на общопрактикуващи лекари и специалисти продължава да ограничава достъпа на част от населението до здравни услуги, констатира още докладът.

По отношение на дейността на Агенцията в здравната система докладът отбелязва, че ДАНС е изпратила сезиращи справки до прокуратурата относно различни посегателства в сферата на здравеопазването. В него са изброени следните „посегателства“: схеми за неправомерно усвояване на средства от НЗОК от лечебни заведения и други изпълнителни на медицинска помощ; опити за предизвикване на фалит на лечебно заведение; изписване на медикаменти, съдържащи упойващи вещества, без медицинска необходимост; отчитане на фиктивна медицинска дейност от лечебно заведение и от общопрактикуващ лекар.

По информация на ДАНС са образувани прокурорски проверки за схеми за неправомерно усвояване на средства от НЗОК от различни договорни партньори, нарушения при търговията с фармацевтични продукти, закононарушения от служители на контролни и изпълнителни органи към Министерството на здравеопазването, пише още в годишния доклад на Агенцията.

Прокурорски проверки са образувани също така за нарушения при изграждането, внедряването и функционирането на системата за регистрация с пръстови отпечатъци в лечебните заведения; порочни практики при управлението на лечебни заведения; неправомерно проведени процедури за закупуване на лекарства от лечебно заведение по реда на Закона за обществените поръчки и индикации за незаконосъобразно сключен договор между РЗОК и частно лечебно заведение, изброява още документът. Голяма част от сезиращите материали и резултатите от работата по възложените на ДАНС прокурорски проверки са послужили впоследствие за образуване на наказателни производства, посочва се още в доклада.


СПОДЕЛИ:

Коментари по темата


   XqHL

User Avatar здрав интересчия 07.08.2018 10:05:25

Напротив-изходът е тотална,всеобща приватизация на всичко в медицината.

User Avatar до нездравите корпоративни интересчии 06.08.2018 10:44:54

За частните болници 03.08.2018 17:01:23 В изложението се казва, че влошаващото се финансово състояние на държавни и общински болници, както и регулярният отлив на квалифицирани кадри към частни болници СА ЗАПЛАХА ЗА НАЦИОНАЛНАТА НИ СИГУРНОСТ. Това означава че единственият оздравителен механизъм за здравеопазването в РБ е да не излизат от системата повече финансови средства в друга посока освен публичните здравни заведения за болнична помощ. Такаще се спре и изтичането също така на кадри. Сключването на договори на НЗОК за нищо неправене с частните болници трябва да престане, след въвеждането на НЗК. Само така ще се постигне желаният резултат за всички като се ограничи броят на частните болници. Това означава да се затворят НАЙ-МАЛКО 100 ЧАСТНИ БОЛНИЦИ у нас, които се занимават само и единствено с източването на касата. В скоро време цялата ортопедична дейност, а също и офталмологична ще бъдат приватизирани.

User Avatar Само за протокола 06.08.2018 12:44:19

Абсолютно съм съгласен с това. Съществуването на толкова много частни болници представлява заплаха за националната сигурност в сферата на здравеопазването. Да се продават ключови болници на турски инвеститори е национално престъпление. Такова здравеопазване го няма никъде в ЕС. Заради една шайка безскрупулни и алчни печелбари и техните покровители в МЗ и НС у нас, ние ще бъдем първите в ЕС, които ще трябва да закриваме частни болници. Ако ли не ще започнем да закриваме общински болници, като например четвърта и пета градски болници в София.

User Avatar до докладчиците 06.08.2018 00:36:10

Тоз доклад сякаш е писан от джурналята на тиквата и сФинята. Айде стига вестникарски изрезки. За това ли ви плащат десетки милиони годишно?

User Avatar Гост 05.08.2018 20:45:44

Пише се пОанта.И как ще ограничиш някой ПИМП или СИМП да станат частни -без договор с касата. Не си никакъв доктор ти.Комунист си.Поантата е да плащате на лекарите си по европейски,щом изисквате от тях да ви лекуват по европейски.Ама явно по трудния нячин ще го проумеете и случаят с плевенската родилка го доказва.

User Avatar стар доктор 06.08.2018 09:58:53

Много благодаря за поправката. Мислех си че няма да се намери някой сред четящите, които да я забележи. Неволно е направих. Всъщност думата у нас идва чрез речника на Найден Геров и е от английската дума point , като на български означава точка, но също така „смисъл и позиция”

User Avatar gost 05.08.2018 21:17:21

Ma докторята по европейски ли ни лекуват? Не бях разбрал. Баси те били европейци - няма такъв смях. Боже помогни на на алчните копелдаци да задоволят алчноста си. Ма ако може на момента само в рамките на месец. Гадове мръсни, ей не им стига и не им стига. Фарма индустрията им е наляла 24мил. лв., но не. Искат още. Няма такава отврат.

User Avatar Гост 06.08.2018 08:33:39

Значи първо започвате европейското плащане,после ще чакате европейското лечение.ОБРАТНО-НЕ.ИНАЧЕ ЩЕ СЕ ЗАДОВОЛЯВАТЕ С БЪЛГАРСКОТО ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ И с неговите екстри- починали деца,родилки и старци поради липса на лекари и на мотивирани такива да лекуват неблагодарници. Пък и Европа е близо бягайте там да ви лекуват.Притрябвали сте ни.

User Avatar Гост 05.08.2018 19:53:30

Милиционерите от ДАНС дали вдЕнаха малко по-дълбоко освен до жалкия извод за значителната задлъжнялост и влошаващото се финансово състояние на държавни и общински болници. Дами са направили един сравнителен анализ колко са разходите за дравеопазване в нормална западна страна и колко са в България за да си направят изводите кой е виновен за разпада на здравеопазването. Едва ли толкова ум в индивиди хранени от тиквената власт да имитират дейност. Ако от тези нещастниcи зависи националната сигурност , то клета националнаta сигурност, ако с такива нискочели индивиди утре се занимават с анализи за тероризма или външни опасности. Жалка работа....

User Avatar стар доктор 04.08.2018 10:51:43

Абсолютно съм съгласен с това да бъде ограничен броя на частните болници у нас с въвеждането на НЗК. Съществуването на толкова много частни болници представлява открита и явна заплаха за националната сигурност в сферата на здравеопазването. Да се продават ключови болници на турски инвеститори е повече от национално престъпление. Такова състояние на здравеопазване го няма никъде в ЕС. Заради една шайка безскрупулни и алчни печелбари и техните покровители в МЗ и НС у нас, ние ще бъдем първите в ЕС, които ще трябва да закриваме частни болници. Ако ли не ще започнем да закриваме общински болници, като например четвърта и пета градски болници в София.

User Avatar Гост 04.08.2018 22:06:07

Абе червен бузлуджански потник, личните лекари са също ЧАСТНИ ЗДРАВНИ ЗАВЕДЕНИЯ. ЗАЩО НЕ ГИ ЗАКРИЕТЕ И ТЯХ И ДА СИ ПЛАЩАТЕ БЕ ПОТНИЦИ ? .ЗАЩО НЕ ИМ ПРЕКРАТИТЕ ДОГОВОРИТЕ С НЗОК И ДА СИ ПРИГОТВИТЕ ПОРТФЕЙЛИТЕ ОТ ТУК НАТАТЪК . Хайде направете го да ви слушаме жалния пролетарски вой след това . Нека и тесните специалисти да нямат договор с НЗОК и там да плащате . И те са частни здравни заведения. По един безплатен кардиолог на област и толкоз. Да останат няколко работнически болници за вас пролетарския боклук , със стаи по 8 души и да мрете там безплатно...Амин...

User Avatar Гост 05.08.2018 12:25:59

Пий си редовно хапчетата, че с тез лабави нерви няма да издържиш дълго!

User Avatar Гост 05.08.2018 19:44:16

Пием си уискито бе пролетарий. Ти внимавай с хапчетата комунизъм , които ви дава партийния секретар в блока, няма да издържите дълго без лекари с бръмбарите ви в тикчвичкитеЦ

User Avatar стар доктор 05.08.2018 11:49:47

В извънболничната медицинска помощ също има необходимост и възможност за някакво ограничаване броя на ЧАСТНИте ЗДРАВНИ ЗАВЕДЕНИЯ. Това не означава да се проведе напр. национализация на ОПЛ или на някои от "тесните специалисти". Стремите се веднага да изместите пуантата на дискусията, защото не можете да отговорите с нищо смислено или разумно на хората които се изказват и са съгласни с общото виждане по проблема. Затова и прибягвате веднага до обиди и хули които не прилягат на лица с медицинска професия.

User Avatar Гост 06.08.2018 13:13:16

В Хърватска структурата на извънболничната медицинска помощ е близо 90% частна. Но в по-голямата си част сградите където тя се осъществява са публична собственост. Просто се сключва договор между груповата частна практика на четири-пет GP лекари и общината за ползване на сградата.

User Avatar Гост 05.08.2018 19:42:19

Да другарю, изведнъж видяхте НЕЛЕПОСТТА на вижданията си и изтръпнахте ,че ще плащате И при личните лекари ха-ха-ха. Нещастници внимавайте какво си пожелавате

User Avatar Гост 04.08.2018 14:23:53

Стига под различни имена писа едно и също.Избери си едно име стар комуняга.

User Avatar стар комуняга. 05.08.2018 15:32:08

името на продадената болница е Ай Алах Ачик Ачимадем сити клиник УМБАЛ Токуда Ню Отани Кемпински-Зографски и Градус яйца, пилета и кокошки

User Avatar Гост 06.08.2018 16:44:51

По-точното название на продадената болница е Ай Алах Ачик Ачкюпек Аджибадем сити клиник УМБАЛ Токуда - Ню Отани Кемпински-Зографски и Градус яйца, пилета и кокошки

User Avatar Гост 04.08.2018 10:10:06

ДАНС е най-непрофесионалната служба за сигурност, която е имала в историята си България! Че те само "Господарите на ефира" показаха десетки пъти повече нарушения, които в "доклада" са пропуснати. Интересен материал е и този от сайта bivol.bg - "Как обръчи на депутати и здравни шефове съсипаха държавната болница във Враца". Оказва се , че не частникът, а точно "държавните служители" - депутати, служители на касата, са унищожили МБАЛ - Враца. Някой обаче е покрил истинските виновници. Дали е Буда, дали е ДПС/ ДС - очакваме такива отговори от докладите на ДАНС.

User Avatar Гост 04.08.2018 09:11:37

Общинските и държавните болници вървят към тотален фалит, защото една част от дейностите изобщо не се финансират (патоанатомия, ОТХ, съдебна медицина и др.), а други са тежко недофинансирани (спешните отделения, ОАИЛ-ите, инфекциозните отделения и др.). Политиците добре го знаят, но се правят на ударени с мокър парцал и пренасочват средствата към други сектори (там, където да могат да ги откраднат). Единственият начин да се стабилизира системата е всички болници да станат частни.

User Avatar Компетентен 04.08.2018 10:03:09

Никой частен инвеститор няма да купи областна болница, ако няма свобода да си подбира пациентите и да си образува цените. Ако се въведе здравна карта, който в някаква степен му гарантира пациентите, и се подобри финансирането, напр чрез двойно по скъпи КП, тогава може би

User Avatar Гост 03.08.2018 22:21:48

По стар милиционерски обичай се следят частните структури. Това е паразитния рефлекс на милиционера завършил в Симеоново или дори Пазарджишкото нисше милиционерско. И с кого се консултираха за твърдението изписване на медикаменти, съдържащи упойващи вещества без медицинска необходимост Явно пак милицонерска преценка на хора без грам медицинско образование, ако въобще имат и някакво.... А нищо не се казва ,че кретените от властта техните господари унищожават с липсата на финансиране самото здравеопазване с десетилетия...

User Avatar Лекар експерт 04.08.2018 09:16:46

"И с кого се консултираха за твърдението изписване на медикаменти, съдържащи упойващи вещества без медицинска необходимост. " С експерти се консултираха колега, с лекари. Аз съм един от тях. Проблема е че болшинството колеги не са и чували за КХП на едно лекарство и изписват за щяло и нещяло психотропни лекарства. Като спряха Ривотрил се оказа че половин Б-я са епилептици. Контрол трябва, здрав и глоби и лишаване от права.

User Avatar Гост 04.08.2018 21:58:07

Сигурно такива тъпи експерти като теб допуснаха препарати като Зопиклон да се продават с години свободно в аптеките БЕЗ КОНТРОЛ и след това зарибиха хиляди пациенти , които си ги купуваха като в бакалия и станаха зависими от бензодиазепини и ежедневно досаждат сега на личните лекари да им ги изписват. ОЩЕ ЛИ СЕ МИСЛИШ ЗА ЕКСПЕРТ.............? Първо на такива псевдоексперти трябва да се вземат лекарските права - да, на тези консултирали държавните органи с куци решения с години.....

User Avatar АБ 03.08.2018 18:02:25

Особено внимание от страна на ДАНС трябва да се вземе за чуждестранните частни болници!

User Avatar до нездравите корпоративни интересчии 03.08.2018 17:01:23

В изложението се казва че влошаващото се финансово състояние на държавни и общински болници, както и регулярният отлив на квалифицирани кадри към частни болници. Това означава че единственият механизъм в здравеопазването да не излизат от системата повече средства за нищо неправене е да се ограничи броя на частните болници. Това означава да се затворят най-малко 100 частни болници у нас, които се занимават само и единствено с източване на касата. В скоро време цялата ортопедична дейност ще бъде приватизирана. Така заради една шайка безскрупулни и алчни печелбари у нас самото понятие частна болница се превърна в мръсна дума.

User Avatar Само за протокола 04.08.2018 10:43:24

Абсолютно съм съгласен с това. Съществуването на толкова много частни болници представлява заплаха за националната сигурност в сферата на здравеопазването. Да се продават ключови болници на турски инвеститори е национално престъпление. В скоро време също така и цялата офталмологична дейност ще бъде приватизирана. Такова състояние на здравеопазване го няма никъде в ЕС. Заради една шайка безскрупулни и алчни печелбари и техните покровители в МЗ и НС у нас, ние ще бъдем първите в ЕС, които ще трябва да закриваме частни болници. Ако ли не ще започнем да закриваме общински болници, като например четвърта и пета градски болници в София.

User Avatar Гост 03.08.2018 22:27:53

Тъпнар, САМО КОМУНИСТИ правят дискриминация по отношение на собствеността (частна или публична) .НИКЪДЕ в ЕС никой не прави такива разлики, а ако си позволи да направи съответните комисии за защита на конкуренцията в съответните страни яко ще го шибат докато му се завие свят и плати солидни глоби. Само на вас червените боклуци ви пречи частната медицинска практика защото само там сте принудени да плащате РЕАЛНАТА ЦЕНА НА ЗДРАВНОТО СИ ОБСЛУЖВАНЕ. А кретените от властта ви коткат с десетилетия с получаването на здрави услуги , които реално не плащате. Продължавайте и ще видите пълния разгром на здравеопазването с алчните си мутри жадни само да консумират , а нищо да не дават в ответ....

User Avatar Гост 04.08.2018 11:28:12

Не се прави дискриминация по отношение на собствеността (частна или публична). Сградата си е твоя или по-точно реституция от бабата ти, ако не тия вземат за кредити. Никои и никъде в ЕС не позволява да се източва публичен фонд за здравно осигуряване от търговски дружества с право за формиране на печалба. И у нас има съответната Комисия за защита на конкуренцията но в неините компетенции не е НЗК и решенията които ще последват след това. КЗК не може да нареди на НЗОК да сключва договори с юридически лица с "частната медицинска практика". Относно РЕАЛНАТА ЦЕНА НА ЗДРАВНОТО НИ ОБСЛУЖВАНЕ, това е съвсем друг и различен въпрос. За кретените от парламентарната власт които направиха така да се открива болница по Търговския закон, и някои други също такива от изпълнителната власт които ви дават възможност да "предоставяте с десетилетия здравни услуги" , за които реално НЗОК плаща. затова повече не трябва да се продължава със заиграването с частните болници и те трябва да се редуцират по бройка и по обем на дейност иначе действително ще видим пълния разгром на здравеопазването у нас. Алчните мутри жадни само да крадат от публичния фонд са известни и ншщо да не дават в ответ....

User Avatar Гост 04.08.2018 00:07:09

НИКЪДЕ в ЕС частните лечебни заведения не са свързани по този начин с парламентарно представените партии както у нас и съответно НЕ КРАДАТ безконтролно. У нас частният бизнес е на полтиците, назначенията в контролните органи са техни ортаци и роднини, а сметката я плащаме всички. Затова заплатите са мизерни и всичко е пред тотален срив.

User Avatar Гост 04.08.2018 07:23:39

Съгласен!

Още от Новини