burevestnik.bg - Мобилна версия


Д-р Дечо Дечев: Касата се източва от организирана престъпна група

Д-р Дечо Дечев: Касата се източва от организирана престъпна група

“Касата има нужда от коренна промяна в областта на контрола. И ние като общество трябва да разберем, че благодарение на поведението ни в тези години срещу нас стои една организирана група, чиято цел е да източва Касата”. Това заяви управителят на Националната здравноосигурителна каса д-р Дечо Дечев пред bTV. Според него въпросната престъпна група включва някои фармацевтични компании, платени от тях пациентски организации и група от водещи медици в България.

„Начинът на работа не е чужд и по света, но за разлика от там, където се водят ефективни действия – искам само да ви кажа, че във всички страни около нас има действия срещу тази организирана група с присъди за компании – и в Румъния, и в Сърбия, и в Гърция. Преди няколко дни имаше дело срещу главния онколог в САЩ, обвинен за 3,5 млн., за това, че трябва да дава привилегии на една фирма, която, между другото, е най-големият продавач у нас. Така че това е разликата между тях и нас, че държавата отсъства в контрола срещу тези порочни практики. И най-голямата трагедия е, че тези порочни практики отидоха и взеха такива размери, че вече вместо да помагат на пациента, те му вредят, само и само компанията да продава един или друг препарат”.

Д-р Дечев коментира и един от предложените два модела за здравна реформа, които трябява да бъдат представени от здравния министър Кирил Ананиев следващата сряда. Според него вариантът с пълна демонополизация крие рискове, тъй като парите в системата няма да станат повече. Отделно, не само че няма да станат повече, а ще намалеят, защото НЗОК по закон няма право да печели, докато другите фондове ще имат право на печалба, посочи той. "На трето място съществува реален риск от това хората, които в момента финансират системата, но не ползват нейните услуги, част от тях да излязат и отидат в други фондове и на практика е напълно вероятно болните хора да останат на гърба на държавата в този фонд, който е в момента, НЗОК, а тези, които са носителите на по-голямата част от средствата, да се пренасочат към други фондове", допълни д-р Дечев. Като позитив на този модел той посочи, че средствата ще се управляват по-добре.


СПОДЕЛИ:

Коментари по темата


   #Abf

User Avatar Гост 2 17.01.2020 02:03:10

Човечеца има лична вендета срещу ревматолозите в страната.Не се впечатлявайте.

User Avatar Лекар 30.09.2018 20:09:29

Коментирайте си вие!!! Но лекарствата стигнах 50% от бюджета на касата. Само имунологичните лекарства на ABVI и нейната италианска дъщерна фирма гонят 200 млн. За това говореше Дечо

User Avatar Запознат 30.09.2018 20:04:08

А този българин по долу е платен трол на фармата

User Avatar Лекар 30.09.2018 20:02:50

Мечтата на фармамафията е държавно здравеопазване за да може да набутват държавните болници със скъпи ненужни лекарства и после държавата да ги плаща

User Avatar към българин 28.09.2018 17:26:57

Българино, първо трябва да си грамотен. После - всичко останало.

User Avatar Българин 27.09.2018 15:42:22

Д-р Дечев, тябва най-после да прекратите всички договори с НЗОК на всички частни ботикови болници! Лев от НЗОК да не се дава за техните дейности! Когато пациент притежава дебел портфейл да ползва услугите им. Нашите пари да ходят само за общинските и държавнити болници.

User Avatar Мария 27.09.2018 12:38:15

Разлика в заплатите на лекари у нас е до 15 000лв, в една и съща специалност и квалификация. Тук не се включват клиничните проучвания. Но и за пациентите и за лекарите е важно да има прозрачност и ще годе да не се чувстват второ качество.И хем да им е мъчно, хем да са недоволни. Всички сме на тази Земя за определено време и не трябва да си мислим, че сме Господ. А да се сетим, че който човек е тук има защо, и поне да има малко помощ за него.

User Avatar ЗАПОЗНАТ 27.09.2018 10:50:45

Има едно семейство, които преди да запо4нат в НЗОК нямаха 5 лв.,а след това джипове,екскурзии.ТОВА СА КРОНЕВИ.

User Avatar Гост 28.09.2018 14:52:45

Dobra dirkcia mu se e padnala ADUSOP.

User Avatar Гост 27.09.2018 10:16:21

Ревматолозите да се готвят

User Avatar Hristov 25.09.2018 10:10:12

Много удобно :) Разделяй и владей. Едните плюят лекарите мошеници, другите фарма-мафията, а трети всичко живо и всички заедно казват: моделът не работи. Не, господа и другари, не моделът не работи, а вие, които трябва да го приложите на практика. Няма пари, казвате? Затова - пациенти да доплащат, лекарите в затвора, а фарма фирмите на разстрел? (дреме им на големите фирми за нас). Преди да обявите моделът за неработещ и всички за престъпници, направете няколко неща, за да заработи, както е по закон, а? Първо върнете 1.4 млрд в резерва на НЗОК и вкарайте тези, дето ги задигнаха в затвора. Второ - спазете закона и нека държавата да си плаща здравните вноски за всички групи - администрация, военни и т.н. Трето - оправете ДДС за лекарствата най-накрая? Огледайте се в другите страни. Излиза, че за нас хазартът и туризмът са по-важни от живота и здравето? Четвърто - хайде оправете се с циганите и приложете закона - който не си плаща вноските, плаща кеш при лечението. Направете тези четири неща и да видим има ли пари и как работи модела. После се правете на прокурори.

User Avatar Гост 24.09.2018 13:30:07

Дечката нали щеше да разкарва подлогите на Жени Начева? Структурни реформи нещо щеше да прави? Защо мълчи по въпроса?

User Avatar Гост 24.09.2018 00:54:34

Колко простичко е всичко.От всичко казано досега се вижда, че някои групи по интереси са настъпени много.Нормално е тези хора да излеят своята злъч върху истините.Нека институциите, които се занимават с приходите да започнат разследване - това е комисията КПКОНПИ да види какви са приходите на ниво началник клиника и ръководство на болница и какво притежават същите лица. Уверявам ви че ще открият интересни неща.Въпросът е иска ли го тази комисия!!!

User Avatar Гост 24.09.2018 10:12:11

Същото се отнася и до ръководствата на фармацевтичните фирми

User Avatar Петър 24.09.2018 00:43:06

Е, оказва се, че Дечо Дечев не е единствения достигнал то тези изводи. Не може 3 специалности да получават 40% от средствата от пътеките за 10% от болните, а другите, които лекуват 90 % от болните да получават мизерни заплашания. Очевидно е, че има сериозен лобизъм. И нещата не опират само до фармацевтичните фирми, а и до правила, които не са доизмислени.

User Avatar Гост 22.09.2018 23:34:25

Никакви кардиологии или български производители няма предвид Дечев, а фалшивите диагнози, за които фирмите плащат в ревматологията. Оттам ще започне с големия ятаган и има защо.

User Avatar Гост 2 17.01.2020 02:00:00

Ревматологията да ви е проблема... хахах Вие чувате ли се?

User Avatar Димитър 22.09.2018 16:40:57

Трябва да разследват мнимия професор Тони Веков от Търговска лига и медицинския университет в Плевен, как се става професор за 6 години и половина

User Avatar Симеон 24.09.2018 00:35:47

Това, с професурите не се случва само в Плевен за съжаление.

User Avatar До Никой 22.09.2018 15:09:58

Дечо специално инструктира екипите преди да бъдат изпратени към болниците на споменатите от вас. Това е великият борец с ОПГ в здравеопазването! Пореден въздух под налягане!

User Avatar НЗОК 22.09.2018 14:44:47

Абе пич махни всичките пенсионери а не само тези които не ти изнасят а на твоите колеги лекари професор чета които са умъртвили деца съпругите освидетелствани и не стават за нищо! Пълен мафиот.

User Avatar Гост 22.09.2018 13:03:03

Тая Йоана Евстатиева не работи ли в СБАЛК Ямбол?

User Avatar Audi 3 22.09.2018 12:59:22

В най-скоро време и тая групировка/Чайка фарма, болница сърце и мозък,даллбогг живот и здраве,СБАЛК в страната и други/ ще рухне

User Avatar Никой 22.09.2018 12:40:17

Тия от ДалБог не можете да ги пипнете, защото си плащат на ДПС и бивши служители на разузнаването

User Avatar Зъбчо 22.09.2018 12:22:24

КРАДЕЦА ВИКА , ДРЪЖТЕ КРАДЕЦА !

User Avatar Йоана Евстатиева 22.09.2018 12:13:12

Здравната каса се източва от групировката:ДаллБогг Живот и здраве - застраховаме пациенти в болниците на Българския Кардиологичен институт в Ямбол, Варна,В.Търново,Шумен,Плевен и Сърце и мозък в Плевен.Чайка фарма производител на лекарства.Изписват се лекарства в болниците по-горе. Търговска лига, зарежда болниците с лекарства. Групировка собственост на Тони Веков, Тихомир Каменов

User Avatar Гост 21.09.2018 19:50:34

Да се готвят за компетентни проверки Рашков, Стоилов, Трунчев, Николчев, Елисеева, Чемишанска, Хасърджиев

User Avatar Гост 22.09.2018 09:46:52

Какви са тия? Само последният е споменаван.

User Avatar специалист 21.09.2018 19:41:21

Да,Дечо,прав си,наверно всички лекари имащи договор с касата за теб са организирана група,дори престъпници.Дори искат да им се плаща навреме мизерни възнаграждения...

User Avatar 1854 25.09.2018 09:31:04

Петнадесет хиляди, примерно, малко ли са? При положение, че един пенсионер трябва да преживее с 200 лв.?

User Avatar Гост 25.09.2018 12:02:32

Де да бяха 15 000.

User Avatar Гост 21.09.2018 22:02:13

Другата нагла престъпна група са дългогодишните, на практика почти вечни ръководители и началници на РЗОК, чиято цел е да подпомагат източването на касата и облагодетелстване на определени групи от лекари в повечето случаи техни роднини, близки и приятели, както и тяхното собствено. По скоро те са наглеците.

User Avatar Гост 21.09.2018 23:09:40

Мишлето Дечо тях няма да ги пипне с пръст, защото на властта той не скача. Прави се на мъж обаче на фарма-фирмите от чужбина, без да осъзнава, че те са в пъти по-силни от дребните разбойници у нас.

User Avatar Гост 21.09.2018 17:04:38

Ако Дечо не е част от тази ОПГ, която най-нагло краде от труда на лекарите и от парите на НЗОК, дали щеше да е милионер? Дали щеше да има палат в Гърция? Дали една камара години щеше да е шеф на болница, а за награда и шеф на касичката с паричките? Все реторични въпроси!

User Avatar Виж сега, 21.09.2018 19:52:39

Има едно директорче на болница. Доста дебеличко. С маркови очилца и дрешки.С меки и плавни движения. С тънко гласче. Той периодично прави телевизионни "сензационни сериали". НП и ВМ бяха телевизионни герои. Може би директорчето вече е започнал подготовката на поредния телевизионен епизод.

User Avatar Посетител 21.09.2018 14:23:19

Да познавате някой шеф на болница,който да НЕ е милионер?От заплати?Забрави...

User Avatar мДлд 21.09.2018 13:38:12

Нали тези, които определяш като престъпна група ...:-(, те назначиха на този пост! Смешник! Сега не трябва да допускаш демонополизацията и преместването на ресурса в частните здравни фондове! Това ти е задачата! Както и да не влиза в сила здравната карта! Защото ще трябва да се закрият частни болници и да паднат комисионните за тези отгоре!:-) сготвен си още преди да си сложен там! Поръчков си и и си приключен! Не се прави на луд! Добре ти е известно

User Avatar Асен 21.09.2018 12:34:28

Като гледам лекарите, как неспирно са по екскурзии, надвишаващи финансовите им възможности, разбирам колко фалшиви лекарства ни предписват. Едното струва 6.80, а той ми изписва за 42.50 лв.? :(

User Avatar Гост 21.09.2018 14:33:50

Ами лекувай се с аспирин,бе.За по евтино.

User Avatar Moe mnenie 21.09.2018 12:28:14

Kato za nachalo vkaraite v zatvora L.Spasov, M.Nenkov i Porachkov Petrov, zashtoto osven za otkradnati milioni, stava duma i za choveshki jivoti.

User Avatar Гост 21.09.2018 11:55:26

По банковите сметки ще ги познаете...

User Avatar GP 21.09.2018 11:55:11

Хвърлянето на недомлъвки в пространството си е празноговорене с цел популизъм. Изричането на имена е вече позиция . Ако знае нещо да го каже . Виновни има , но зависимостите явно пречат да се чуят имената им.

User Avatar само за протокола 21.09.2018 11:49:03

Във всички държави около нас има по един единствен законно определен фонд за задължително здравно осигуряване. През него минават между 85% до 95% от парите за здраве. Останалите между 5-15% от парите достигат по два начина до ИМП - т.нар. изпълнители на медицинска помощ; като първият е през задължителен допълнителен здравно-осигурителен фонд /не повече от 10%/ или вторият начин през доброволни здравно-осигурителни или здравно-застрахователни фондове /не повече от 5%/. Например Хърватска /с площ 50% от нас и с население 66% от нашето/ има от 1993 год. един единствен публичен и обществен здравноосигурителен фонд - HZZO; както и доброволни частни здравно-осигурителни фондове. В тази държава никои не говори за монопол на Касата им, защото това не е вярно и защото това е правилно да се каже моноопсия. За 2017 г. приходът на фонда им HZZO от премии е 23 300 милиона куни /HRK/ около 3 107 милиона евро. Броят на регистрираните им ЗОЛ - здравно-осигурени лица е около 4 3550 000, а заплатената сума отнесена на едно ЗОЛ е около 715 евро годишно. Вноската им обаче към фонда не е 8%, а 15 %. Болниците им са само 80 /словом осемдесет/ на брой за сравнение с нашите 400. Най-важното там няма частни болници, а у нас не само има такива, но сключват договори с публично-обществения фонд при право да са търговски дружества и да формират печалба. Това го няма никъде в ЕС.

User Avatar ami 21.09.2018 10:01:33

Какво повече да каже в интервю. За който разбира, Дечев си каза всичко, което може да се каже. Оттук нататък управляващите да взимат мерки

User Avatar Ангелина Петрова Велинова 21.09.2018 09:44:01

Онко болна съм .С отрязана лява гърда и съм на 50 години. За продължение на болничен чакам от 16 юли и съм на комисия на 4.10.2018 .Ако това не е корупция вие ми кажете.Като сле д това чакам и в поликлиниката и вероятност да го получа в началото на ноеври.Моля за помощ.

User Avatar Гост 21.09.2018 11:10:50

Ами платили ли сте нещо,че да твърдите ,че има корупция.Освен това издаването на болничен не е спешно.Ще си го получите със задна дата и НОИ ще ги изплати. Не може всичко да става на момента.

User Avatar уф 27.09.2018 19:34:38

как може да си такъв циник! Заради такива като тебе страда цялото съсловие.А кой а помогне на тая жена? Системата е катастрофирала, лекарския съюз е купен от некадърници със заплати над 5 бона за нищо....пълна трагедия!

User Avatar Гост 21.09.2018 12:40:36

Не може! Стига сте си чепкате вълната по цял ден

User Avatar Гост 21.09.2018 09:38:39

Цялата тази дискусия, развихрила се тук (поради анонимността на изказващите се) показва, че системата е прогнила, прокорупционна и неможе просто да бъде поправена с някаква си реформа. Необходима е радикална промяна на фундаменталните принципи, върху които да се изгради изцяло нова здравна система. Двата модела на Киро Ананиев няма да решат никакъв проблем, напротив ще задълбочат кризата.

User Avatar Гост 21.09.2018 09:06:48

Закриване на касата.........................

User Avatar Elf 21.09.2018 09:02:13

To vseko znae che doktorite sa kradci,no i tosi mnogo neshto e poviarval na balgarskoto pravosadie.Batka,upravliava te Al Kapone !Ako razpletesh chorapa chte stignes do Junker,Merkel,Mogerini ,Leman bradars i procheee.Deto nema da stane ,stoto SHTE TE SPRAT .Tezi gi prikazvai edin den sled smiana na sistemata.

User Avatar Гост 21.09.2018 08:29:51

Айде и Дечо започна да приглася много скоро на простолюдието. ОПГ състояща се главно от лекари източвала касата.А Дянков като източи 1,4 млрд-нито дума. Първо напълнете тази каса до равнището на австрийската,пък тогава ако се изпразни ревете,че е източена.

User Avatar дпб 21.09.2018 08:12:15

д-р Дечев ами защо не подадете факти в прокуратурата, така само празни думи без резултат, или ако трябва президента на РБ

User Avatar ръш димо 21.09.2018 06:29:59

Ако не сте забравили, предишният Директор на НЗОК, който МОРАЛНО подаде оставка ПОДКРЕПЕНО ОТ ЦЯЛАТА ШАЙКА, ВКЛЮЧАЯ Б.Б. И ЦЯЛАТА ОСТОЛНАЯ... Та той ЗАКУПИ МЕДИЦИНСКА АПАРАТУРА И ЛЕКАРСТВА ОТ Българска Фирма, която НЯМА ПРАВО ДА ТЪРГУВА В БЪЛГАРИЯ!? ЗА СУМАТА САМО ОТ 1.3 МИЛИОНА ЛЕВА!? Е да... ОПРОЩЕНИЕТО Е ,ЧЕ ТОВА Е ФИРМА НА ЗЕТ МУ!!!? През 1983год. тъст ми беше глобен за частна работа /данъците се плащаха до м. Април и той беше решил да се отказва, хванат след срока/. Та него глобиха 3,000 лева или 10! големи заплати!!!? Питайте КОЛКО ГЛОБИХА дИРЕКТОРА НА НЗОК И ЗЕТ МУ ЗА НЕЗАКОННА ТЪРГОВСКА ДЕЙНОСТ, ЗА КОЯТО ДОРИ МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛЯТ КАЗА ЧЕ"Е МОРАЛНО ПРАВИЛНА ОТГОВОРНОСТ"!!!??? А тъст ми почина от високо кръвно след няколко месеца!? Аз му заплатих глобата. Ами колко години след1990 Докторите лекуваха по СПИСЪК, А НЕ ФИЗИЧЕСКИ ЛИЦА!?

User Avatar edin 21.09.2018 05:59:35

Докато Страшимир Генев оглавява болничния контрол на НЗОК, същия няма как да е ефективен. Този велик некадърник не е в състояние да организира и прилага успешно каквото и да било поради тотален професионален и умствен дефицит. Деградирал човек, който е най-високоплатения директор на дирекция в НЗОК и на който въобще не му дреме за работата, стига стажа и заплатката му да вървят. Позор за институцията!!!

User Avatar знаеща 22.09.2018 09:48:18

По скоро Галунка е за уволнение, некомпетентна и в конфликт на интереси!

User Avatar гост 24.09.2018 17:00:09

Напълно съгласен съм с теб, това недоразумение което само крещи е вредно за системата.

User Avatar Дечо, 20.09.2018 23:18:53

Закривай кочинЯта НЗОК, превърнала се в курорт за разни смешници с партийни книжки!

User Avatar Някой 20.09.2018 23:10:30

Мдаааа, д-р Дечев разбира се разбира и е подготвен за всичко но: Коя ли полница стана част от 40-и болници сключили договор с НЗОК за онкологична грижа? Болница без никакви традиции в тази област но, разбира се д добре мотивиран екип да изписва ли изписва по онкологични пътеки ... както в между промени се случи и с няколко специално създаден с тази цел лечебни заведения. Но разбира се това не е важно ... както и търсене на краен резултат / изход от терапия освен $ не е важно като цяло. Но това е, за едни мафия а за десетки хиляди ... спасение. Разбира се, всичко е въпрос на гледна точка и в тази връзка питаме се: какво ли прави другарката Масларова сега или д-р Семерджиев и т.н.

User Avatar ПЕНСИОНЕР 20.09.2018 22:02:48

Дечо започва да "пикае срещу вятъра"! Ако продължава така скоро ще имаме нов шеф на касата!

User Avatar Патил 20.09.2018 21:13:03

Дечо, първо си потегни войската, че огромна част от нея дебелее точно от тези схеми с лекарства и болници. Започни да чистиш от паплачта на Начева, че аман от измислени герои и героини. Не прочистиш ли край тебе цацата, забрави за успех срещу акулите!!!

User Avatar Добър избор. 20.09.2018 20:28:19

Доктор Дечев е добър избор за управител на здравната каса, но като е казал "А", трябва да каже и "Я". По думите му, организираната престъпна група се състои от водещи медици, някои фармацевтични компании и платени от тях пациентски организации. Кои са те и има ли в тази група и управители на големи и потънали във финансово отношение болници?

User Avatar Компетентен 20.09.2018 20:22:26

разбира се , има нещо вярно в констатациите на Дечев . Но то е на повърхността . Разбира се - бандитите - шефове на дружествата по специалности , които "уреждат" новите лайна на фарма-фирмите да бъдат реимбурсирани от НЗОК , разните му там гончо начевци , иван милановци , трайковци и пр. и пр. - са криминално - корупционерски обръчи . Но в ;елия свят фирмите искат да печелят . И частните болници , които поголовно сключват догорови с НЗОК срещу дребни рушвети - и те не са толкоз виновни . Виновни са министрите от последните 20 години - тези след Илко Семерджиев . Виновни са за безотвогорно управление , безстопанственост , излагане на риск на народонаселението . ТЕ и само ТЕ , както и партиите им не са поставили РАМКИТЕ в които НЗОК да плаща - Имам познато семейство с МС , които се върнаха от САЩ , понеже там не им усигурявали лечението , което им е безплатно в БГ . Кво да говорим оттук - нататък ?

User Avatar ЛаРош Новартисов 20.09.2018 20:21:58

До госта по-долу - на прав път си.

User Avatar Гост 20.09.2018 20:11:09

Вероятно визира две оригинални швейцарски компании и няколко национални консултанти, сред които задължително онколози.

User Avatar Гост 20.09.2018 19:55:25

Дали става дума за Любо Спасов? И дали става дума за Pfizer? А какво ще кажете за предишната Търговска лига и Тихомирчо?

User Avatar Гост 20.09.2018 19:34:14

И от ОПГ-то вътре в касата.

User Avatar Лекар 20.09.2018 19:20:53

Ашколсун . Голям куражлия е д-р Дечев за да каже истината за фармамафията

User Avatar Гост 20.09.2018 19:20:50

БРАВО.

Още от Новини