burevestnik.bg - Мобилна версия


Отпускат 50 млн. лв. за повишаване заплатите на сестрите (видео)

950 лв. минимална заплата ще имат професионалистите по здравни грижи, изчисли Ананиев

Отпускат 50 млн. лв. за повишаване заплатите на сестрите (видео)

„Във всяка една сфера икономиката се развива, расте и на базата на това можем да си позволим да приемем точка 13Б, която гласи – проект на постановление  за одобряване на допълни разходи по бюджета на Министерството на здравеопазването за 2019 г.. Надявам се да ни подкрепите с министър Ананиев. Това са около

50 млн. лв. за повишаване на заплатите на медицинските сестри

“. Това каза преди началото на редовното правителствено заседание премиерът Бойко Борисов.

От своя страна здравният министър Кирил Ананиев  предложи Министерски съвет да приеме постановлението. С посочената сума  ще се увеличат разходите в областта на диагностиката и лечението, осигуряване на медицинска  помощ на специфични групи от населението, обясни той и добави, че средствата ще бъдат предоставени на лечебните заведения като субсидия.

С направеното предложение ще се постигне заплатите, които  са предвидени по колективния трудов договор от

950 лв. за професионалистите по здравни грижи

, каза още Ананиев.

„Да не стане така, както имаше сигнали в някои болници, докторите да си ги дадат за ДМС-та и да не стигнат до сестрите. На фиша – това да е минималното. Особено за тези болници, които са на труднодостъпни места или не могат да заработят достатъчно по клинични пътеки“, категоричен бе премиерът Борисов и нареди министърът да обясни новата методика и контрола върху нея.

 

 
 

СПОДЕЛИ:

Коментари по темата


   L#mg

User Avatar Гост 18.04.2019 15:28:23

Много лесно ще се оправят заплатите на лекарите .Просто всички пари които вземат на ръка от пациентите да минават през регистратурата на болницата . Да си обявят цени за преглед и цени за операция и лечение , но на регистратурата на болницата .Нека болницата задържа само 10 % от тези пари , а другите да им бъдат превеждани в края на месеца заедно със заплатата и парите от клиничните пътеки .Българския народ тогава ще се втрещи всъщност колко много пари реално изкарват лекарите .

User Avatar Гост 16.04.2019 17:18:42

Ами хайде от утре да ми плащаш по 100 лв за преглед и по 5-10 000 лв за операция да видим кой е мизерникът.

User Avatar Гост 17.04.2019 21:47:01

ЗАЩО ПО 100 ЛЕВА ПРЕГЛЕДА И 5-10 000 ЛЕВА ОПЕРАЦИЯТА ? МАЛКО ЛИ СА ТИ 50 ЛЕВА ПРЕГЛЕД И 2500 ЛЕВА ОПЕРАЦИЯ . АЗ КАТО КАЗВАМ ЧЕ САМО СЕ ОПЛАКВАТЕ А ЧЕ ПАРИ ИЗКАРВАТЕ ПРЕДОСТАТЪЧНО САМИ СИ ГО ПОТВЪРЖДАВАТЕ .100 ЛЕВА ПРЕГЛЕД, ЗАЩО НЕ 70 ИЛИ 50 ,АМИ ЗАЩОТО И СЕГА ВЗИМАТЕ ПО ТОЛКОВА И ВИ СЕ СТРУВАТ МАЛКО .А НА ВСИЧКОТО ОТГОРЕ ГИ ВЗЕМАТЕ НА РЪКА И НЕ ПЛАЩАТЕ ДАНЪЦИ .

User Avatar ?!? 21.04.2019 21:39:23

Така и не разбрахме какви данъци плащаш? Колко плащаш годишно, бе шибек скапан, с главни букви?! Плащаш ти.. на кукуво лято...

User Avatar до ГЛАВНИТЕ БУКВИ 18.04.2019 18:28:03

Ти какви данъци плащаш? Напиши си трите имена, ЕИК на фирмата и ЕГН-то, та като си ми такъв ербап, дришльо, да те проверя в НАП! А да те видим сега, какъв си ми ти мъжага!

User Avatar Гост 20.04.2019 14:41:16

Понеже не съм лекар , т.е. не съм , нап о помазан , си плащам всички данъци .ЗА РАЗЛИКА ОТ ВСИЧКИ Т.Н. ДОФТОРЯ.Наглоста ви край няма , дришльовци , некадърни . Маймуни крадливи , от директора до последния тъп дофтор.

User Avatar Гост 16.04.2019 17:14:47

Върви се лекувай в Турция да те видим.Кой те кара насила да идваш при нас. Значи мутрите с 8-ми клас могат да карат лимузини,а лекарите,учили по 15 г -не.

User Avatar Гост 17.04.2019 21:50:04

ИЗКАРВАТЕ достатъчно пари , и карате добри коли , но много се оплаквате , че са ви ниски доходите , а не е така.Просто спрете да се оплаквате .

User Avatar Гост 16.04.2019 17:15:42

това беше за оня с главните букви

User Avatar 100% държавно участие 12.04.2019 17:57:24

Лекар със специалност съм на 800 основна и 900 с добавките месечно.

User Avatar Гост 12.04.2019 18:36:05

Ако само това ти е дохода от докторлъка , си смени професията , явно си много тъп и некадърен .Стани чистачка в Сауфланд .Мизерник .

User Avatar да Гост 21.04.2019 21:43:29

Простак, запетайка не се пише след интервал! Неграмотник!!! Явно си учил до осми клас и то си взел свидетелството с вазелин, както се казва! Н а ментор ще ми се правиш, игнорентнин безподобен!!!

User Avatar Eй,тъпак! 21.04.2019 21:37:17

Я не обиждай колегите, бе маймуно! Като ви взимат под масата - корумпирани доФторя, като работят честно лекарите за малко пари - некадърни били?! То няма угодия на българския простак! Един ден ще плачете за нас, но няма да има и от едните, и от другите. Ще се лекувате по Интернет.....

User Avatar Eй,тъпак! 21.04.2019 21:37:15

Я не обиждай колегите, бе маймуно! Като ви взимат под масата - корумпирани доФторя, като работят честно лекарите за малко пари - некадърни били?! То няма угодия на българския простак! Един ден ще плачете за нас, но няма да има и от едните, и от другите. Ще се лекувате по Интернет.....

User Avatar Eй,тъпак! 18.04.2019 18:30:36

Внимавай как говориш с лекари!!! Господ ще те накаже! Ама ти си толкова прост, че дори и да те накаже, няма да се усетиш. Нали знаеш - ти го плюеш, то мисли че дъжд го вали..... Бе... я ЕПМ!

User Avatar Тиква 11.04.2019 23:11:36

По просто нещо никога не ни е управлявало

User Avatar Помнещ 12.04.2019 09:49:30

Грешиш! Неговият ПАТРОН, правешкия цървул, беше много по-прост!

User Avatar В същото време 11.04.2019 17:58:30

"- Тайна ли е заплатата, която получаваше Габриел Обертан в "Левски"? - Не е тайна, просто е МНОГО ТРУДНА за изчисляване, защото се е формирала от различни фактори и компоненти. В нея са били заложени плащане на твърди суми и различни видове бонуси. Но ако трябва да направя разбивка на това, което Обертан е трябвало да получи за една година, тъй като договорът му е бил подновен при нови условия, които влязоха в сила от началото на 2019 година, е МЕЖДУ 95 000 и 100 000 лева НА МЕСЕЦ. Според мен това е доста солидна сума за българските стандарти."

User Avatar Гост 11.04.2019 17:00:13

ДО ВСИЧКИ ДОКТОРЯ ДЕТО СЕ ЖАЛВАТ КОЛКО СА ИМ ЗАПЛАТИТЕ .ЕЙ БОКЛУЦИ КРАДЛИВИ ВСЕКИ ЕДИН ОТ ВАС ВЗЕМА ПАРИ НА РЪКА И НЕ ПЛАЩА ДАНЪЦИ ВЪРХУ ТИЗИ ПАРИ .ВЗЕМАТЕ ПАРИ ЗА ПРЕГЛЕДИ ЗА ОПЕРАЦИИ ЛЪЖЕТЕ И МАРОДЕРСТВАТЕ ПАЦИЕНТИТЕ . НЯМА ЛЕКАР С ПО -МАЛКО ОТ 4-5 000 ЛЕВА НА МЕСЕЦ ЧИСТА ПАРА , ГОВОРЯ ЗА НАЙ -ТЪПИТЕ И НЕКАДЪРНИЫ НЯКОИ НЕ СЧИТАТ ЧЕ СА ХОДИЛИ НА РАБОТА АКО НА МЕСЕЦ НЯМАТ 15 -20 000 В ДЖОБА .ДА НЕ ГОВОРИМ ЗА ПАРИТЕ ОТ КЛИНИЧНИ ПРОУЧВАНИЯ .ВИЖТЕ СИ КОЛИТЕ КОИТО ПАРКИРАТЕ ПРЕД БОЛНИЦИТЕ.БЕЗСРАМИЕ Е ДА СЕ ПРАВИТЕ НА БЕДНИ КАТО МАСОВО ВЕЧЕ СТЕ СИ БОГАТАШИ .

User Avatar ?!? 18.04.2019 18:33:02

"ТИЗИ ПАРИ" Ха-ха-ха! Ти си за лудницата, бе момче! Я марш оттук! Мястото ти е до Наполеон от втора стая, трети етаж - с изглед към балкана..

User Avatar до ГЛАВНИТЕ БУКВИ 17.04.2019 19:57:29

Това, което си написал са пълни глупости и лъжи!!! Подлежиш на съд, ама се криеш като мишка в трици, та не можем да ти видим тъпия сурат - гьон сурат. НИЩОЖЕСТВО!!!

User Avatar Гост 17.04.2019 23:19:06

Какво си се разпенил като бясна крава . Кое е лъжа?Че МАРОДЕРСТВАТЕ ПАЦИЕНТИТЕ и после ревете че сте бедни. Вие се криете като мишоци .Плащаш ли данък за парите които взимаш на ръка , бе наглец ?

User Avatar до ГЛАВНИТЕ БУКВИ 18.04.2019 18:25:54

Сега пък гостенин ли стана?! Неканен гост. Не взимам нищо не регламентирано, а останалото ми се облага с данъци. Ама я кажи, бе разпенен катър такъв, ти какви данъци плащаш?! Защото един колега все повтаря, като мантра, че от работещите в България хора, само половината били плащали данъци?! Може да не е лекар, а данъчен под прикритие....Ти изобщо знаеш ли смисъла на думата МАРОДЕРСТВАМ?! Не я знаеш... Ми чети повече книги, ве простак на простаците!

User Avatar СВОБОДНА ЕВРОПА.БГ 13.04.2019 15:30:08

БОКЛУК, върви на м@йната си!

User Avatar Гост 12.04.2019 17:51:41

С думите "боклуци крадливи", повече нататък не те четох. Сбогом глупако!

User Avatar Професор 10.04.2019 22:18:06

Моята стартова заплата по щат е 850. Аз искам 4000

User Avatar лили 10.04.2019 16:51:32

И 750 лв за лекар със специалност ?

User Avatar До 999 от некомпетентен 10.04.2019 16:23:51

Ако с тази Наредба МЗ създава неравнопоставеност между ЛЗ за БП можете да я атакувате в КЗК, ВАС или дори и в Констититуционния съд. Побързайте докато Лозан Панов не са го изгонили.

User Avatar До НЕКОМПЕТЕНТЕН: 10.04.2019 16:04:04

Както и не означава, че МЗ трябва да създава с всяка своя наредба неравнопоставеност и дори да противопоставя лечебните заведения, които са с различна собственост.

User Avatar Благодарен пациент 10.04.2019 15:33:25

Крадливите герберасти подхвърлят трохи на медицинските сестри. Не отстъпвайте мили сестри. Основната ви заплата, трябва да се равнява, поне на три минимални заплати. Щом има пари за скъпи луксозни герберастки имоти, има пари и за вашия труд. Борисов е уплашен. Знае, че рано или късно, той и крадливата му глутница, ще бъдат съдени. Искайте си парите, които заслужавате.

User Avatar Преминаваща 24.04.2019 10:27:48

До Благодарен пациент. Няма нищо лошо в това да повишат заплатите на сестрите, но някак не е редно това да става с държавни субсидии, и то за търговски дружества.

User Avatar До 999 от некомпетентен 10.04.2019 15:15:25

Това че всички „Лечебните заведения са равнопоставени, независимо от собствеността им”, не означава че МЗ е задължено да включва и т. нар „равнопоставени” частни лечебни заведения за болнична медицинска дейност във всяка своя наредба.

User Avatar До НЕКОМПЕТЕНТЕН: 10.04.2019 14:58:52

Ти наистина си некомпетентен! Цитираш наредба, а в случая става въпрос за законов текст, който установява равнопоставеност. Кой нормативен акт е от по-висок ранг? Сегашните управляващи не са свикнали да спазват върховенството на закона и отдавна творят всякакви измислени подзаконови актове, които са в пълен нонсенс с нормалността.

User Avatar До 999 от некомпетентен 10.04.2019 14:50:24

Става въпрос за публикуваната НАРЕДБА на МЗ с № 3 от 5 април 2019 г. „за медицинските дейности извън обхвата на задължителното здравно осигуряване, за които Министерството на здравеопазването субсидира лечебни заведения, и за критериите и реда за субсидиране на лечебни заведения” В тази Наредба има съответен Раздел II относно бенефициентите на тези субсидии. Този раздел е назован „Дейности, за които Министерството на здравеопазването, субсидира лечебни заведения” и в него не се споменава нищо за т. нар „равнопоставени” частни лечебни заведения за болнична медицинска дейност.

User Avatar Гост 10.04.2019 14:23:26

Т аша ци на рояци.

User Avatar Гост 10.04.2019 14:12:38

Нито пък му е работа да отпуска субсидии за заплати...

User Avatar Гост 10.04.2019 14:08:33

Не е работа на правителството да определя заплатите в търговските дружества.

User Avatar Гост 10.04.2019 15:23:11

По-ефтино им излиза така, отколкото нормално да вдигнат пътеките. Мъка!

User Avatar ГОСТ 10.04.2019 13:53:28

Какво ще стигне пък до специалистите по здравни грижи в социалните заведения?ИЛИ те не са по законите в държавата?!

User Avatar До НЕКОМПЕТЕНТЕН: виж ал. 2 10.04.2019 13:46:28

ЗАКОН ЗА ЛЕЧЕБНИТЕ ЗАВЕДЕНИЯ: Чл. 4. (1) Лечебните заведения оказват извънболнична и болнична помощ. Те се създават от държавата, от общините и от други юридически и физически лица. (2) Лечебните заведения са равнопоставени независимо от собствеността им. (3) Медицинската дейност на всяко лечебно заведение подлежи на контрол.

User Avatar Гост 10.04.2019 13:00:49

Законно ли е държавата да субсидира търговски дружества за заплати? И то само за една категория от персонала?

User Avatar Гост 10.04.2019 12:53:48

А отнсно това дали за частните болници ще има също така субсидия за заплати, за тях са приготвени по-дълбоки чинии и канчета, за да духат супата.

User Avatar Гост 10.04.2019 12:49:54

По стар комунистически обичай комунетата от ГЕРБ на пленум решават да подобрят благосъстоянието на трудЯщите се. Пак без остойностяване на труда и то реално остойностяване, пак без реформи и то европейски тип реформи ,просто Тиквата гаси пожар, както са ги учили милиционерите в Симеоново и Пазарджик . Сега толкова, ако пискат още -пак нещо ше подФърлим и те така.

User Avatar GOST 10.04.2019 12:31:13

Аз съм лекар със специалност,при основна заплата на специалисти по здравни грижи 950 лева.,означава ли че моята основна заплата ще бъде 1800 лева?Или лекарите ще взимаме по-малко от мед.сестри?

User Avatar лекар 10.04.2019 12:27:37

А заплатата на лекар колко трябва да стане? Субсидия за лекарска заплата ще има ли? Защото по начина който е представено предложението се оказва,че лекар ще взима по-ниска заплата от специалист по здравни грижи.

User Avatar мед. сестра 10.04.2019 12:02:37

Да, но ние искаме стартова заплата минимум 1120 лв. и няма да отстъпим!

User Avatar Гост 10.04.2019 12:14:41

Правилно! Оставка за Ананиев и онзи председател на сдружение на общински болници... предател продажен и страхлив!

User Avatar Гост 10.04.2019 11:58:38

Ха сега да видим Ананиев, как ще спази законовия принцип за равнопоставеност на лечебните заведения, независимо от собствеността на капитала им и местоположението им!

User Avatar НЕКОМПЕТЕНТЕН 10.04.2019 12:46:55

Къде го има регламентиран този "ЗАКОНОВ ПРИНЦИП за равнопоставеност на лечебните заведения", независимо от собствеността на капитала им и местоположението им, ЗА ДА ГО ВИДЯ И АЗ.

User Avatar 999 10.04.2019 13:09:59

В търговския закон и в закона за лечебните заведения.

User Avatar НЕКОМПЕТЕНТЕН до 999 10.04.2019 13:31:55

Може и Конституцията на РБ да ми цитираш, но аз се интересувам от точно така формулиран "законов"принцип, а не от малко примливо тълкуване.

User Avatar Гост 10.04.2019 12:19:55

А как ще спази неродената наредба за правилно разпределение на средствата за персонал . То няма нито наредба , нито опит за преразпределение , а даване и даване ........... с което се замита идеята под килима .

User Avatar Гост 10.04.2019 11:41:15

Правете си сметка колко са ни мизерни заплатите, като още преди 10 години софийските журналистчета взимаха около 1000 лева.. Срам! Наред са лекарите..и клиничните пътеки.

User Avatar Гост 10.04.2019 11:41:15

Правете си сметка колко са ни мизерни заплатите, като още преди 10 години софийските журналистчета взимаха около 1000 лева.. Срам! Наред са лекарите..и клиничните пътеки.

User Avatar Гост 10.04.2019 11:38:29

Бойко харчи народната пара както му е удобно...

User Avatar Гост 10.04.2019 11:37:25

Добре де, а като свършат тези 50 млн. пак ли ще върнат старите нива на заплащане?

User Avatar Гост 10.04.2019 11:23:26

Предизборнни номера.

User Avatar Гост 10.04.2019 11:22:42

Ако заплатите на сестрите станат минимум 950 лева, то колко трябва да е минималната лекарска заплата? Може би 1500 лева за начинаещ лекар? А субсидия за лекарските заплати предвидена ли е?

User Avatar Гост 10.04.2019 11:20:27

А за частните болници ще има ли субсидия за заплати?

Още по темата