burevestnik.bg - Мобилна версия


Д-р Брънзалов: Редно е държавата да започне да плаща потребителска такса за децата

Д-р Брънзалов: Редно е държавата да започне да плаща потребителска такса за децата

Профилактиката, промени в заплащането на имунизациите и намаляване на административната тежест са част от предложенията на общопрактикуващите лекари във връзка с преговорния процес по анекса на Националния рамков договор 2023-2025. По този повод разговаряхме със зам.-председателя на БЛС д-р Николай Брънзалов, както и за възможностите част от дейностите в болничната помощ да бъдат прехвърлени в извънболничната.  

Д-р Брънзалов, Наредбата за изменение и допълнение на Наредбата за профилактичните прегледи и диспансеризацията беше обнародвана в Държавен вестник. Кои са новите моменти в нея?

Много повече дейности залягат в профилактичните прегледи при общопрактикуващия лекар дори в сравнение с увеличените изследвания и консултации от миналата година. Използвам възможността да призова пациентите да търсят личните си лекари за извършване на профилактичен преглед, защото превенцията е от изключително значение. Имаме обещание и от Министерство на здравеопазването за провеждането на информационна кампания, която да подпомогне усилията на общопрактикуващите лекари да реализират профилактичните прегледи. Разбира се, в Наредбата има и неща, които изискват допълнително уточняване.

Какъв трябва да е обхватът на профилактичните прегледи, за да бъдат реализирани напълно определените по бюджета на НЗОК средства?

За да отговоря на този въпрос, трябва да разполагам с определени данни, които в момента нямам. Данните, които са ни подали от Здравната каса, не са изчистени още и съществува голям риск да бъде изкривен анализът, тъй като в тях фигурират и здравнонеосигурените лица. По изчисление на Национално сдружение на общопрактикуващите лекари средният процент на обхванатите от профилактични прегледи хора у нас е 53%, а когато бъдат извадени неосигурените лица от листите, обхватът ще е значително по-висок. Има обаче практики, в които този процент е изключително нисък и там трябва да бъдат взети мерки, защото става въпрос за реални хора, които не са получили своя профилактичен преглед през миналата година. За неточността на данните ще дам един пример. От известно време активно издирвам колко са здравноосигурените хора в България, колко от тях са деца и колко са здравнонеосигурените. От данните, които намирам от различни източници, излиза, че България е между 8,5 и 9 млн. души, което изобщо не отговаря на истината. Същевременно това е базата, на която стъпваме, за да се изчисли обхватът на профилактичните прегледи. Искам да видя реалните цифри и само така точно и коректно ще можем да направим и нашите предложения.

Предвидени ли са нови дейности за общопрактикуващите лекари през тази година?

Нови дейности могат да влязат, ако са добре аргументирани и одобрени от Управителните съвети както на БЛС, така и на НСОПЛБ. Категорично обаче сме против увеличаването на административната тежест. И ако нещо води в такава посока, ще се противопоставим.

Увеличава ли се административната тежест с изискването личните лекари да информират пациентите си за това, което съдържа здравното им досие, както е записано в Наредбата за профилактика и диспансеризация?

Първо самите лични лекари трябва да имат достъп до здравните досиета на пациентите си, а това още не е факт. След пациента, най-заинтересованият човек, който трябва да знае какви дейности са извършвани, е личният лекар. За да бъде този процес по-бърз, е добре личният лекар да информира пациента как сам да проверява здравното си досие, без да му е необходима помощ. Ние нямаме нищо против да информираме пациентите как да го правят, но не и да го правим вместо тях. В последно време се говори за сдвояване на системите през електронните подписи на личните лекари, но с това категорично не сме съгласни. Смятам, че това не е и юридически издържано. Информацията от здравното досие е чувствителна и достъп до него трябва да имат строго определен брой хора, които да могат да оперират с данните правилно и без да правят нарушения.

Прехвърлянето на дейности от болничната в извънболничната помощ ще се отрази ли на личните лекари?

При такова прехвърляне основният елемент е специализираната извънболнична помощ, но и в първичната помощ България разполага с много сертифицирани специалисти, които разполагат с необходимата техника за диагностика и лечение и би било добре да се използва този ресурс. Например аз имам специалност „Вътрешни болести“ и сертификат за коремна ехография. Защо трябва да пиша талони и да хабя ресурс, за да пращам пациента при друг специалист, а фондът на мен да не ми заплаща такава дейност. Има всички предпоставки Здравната каса да заплаща тази дейност на общопрактикуващите лекари, когато те имат и друга специалност. Всички са съгласни, че можем да проверим дали това би било работещ модел, но трябва да се направи анализ, който през тази година едва ли ще може да бъде извършен.

Бюджетът на Здравната каса в частта ПИМП и СИМП за тази година е рекорден. Смятате ли, че ще бъде реализиран така, че и пациентите, и лекарите да са удовлетворени, без да се направи съществена промяна в системата?

Въпреки твърденията, че е рекорден, от общия бюджет на здраве за тази година на здравноосигурен човек на месец реално се падат по 100 лв. Много ли са или са малко, нека всеки сам да прецени. В тези средства влизат от консултациите на новородените и ваксинациите до най-сложните операции.

Има ли възможност да се разреши проблемът с постоянно намаляващия брой на общопрактикуващите лекари педиатри у нас?

В последните рамкови договори и анекси към тях е заложен приоритет по заплащането на профилактичните прегледи при децата. Все още не е достатъчно увеличението, но тази тенденция ще продължи. Тук не мога да не засегна темата за потребителската такса, която е фиксирана на една сума от 15 години. Педиатричните практики не получават такава такса. За да не е финансова тежест за родителите, държавата, която твърди, че детското здравеопазване е приоритет, трябва да заплаща такава такса на същия принцип, на който доплаща за пенсионерите. Това е чисто социална дейност, която е за сметка сега на лекаря. Необходимо е да бъде актуализирана и самата потребителска такса, която за разлика от всичко останало не се променя, въпреки увеличаването на минималната работна заплата. Необходимо е да се промени и заплащането на препоръчителните ваксинации, което се извършва от МЗ. Цената е 4 лв. и не се е променяла от времето на потребителската такса. Цената трябва да е равна поне на поставянето на ваксините от задължителния календар.

Кои са приоритетите в частта ПИМП при преговорите с НЗОК?

Основните предложения на НСОПЛБ целят намаляване на административната тежест. Например, ако съм извикал пациент, за да го ваксинирам и за COVID, и за грип, и за профилактичен преглед, трябва да му пусна три амбулаторни листа. Трябва да бъде премахнато и изискването да разпечатваме амбулаторен лист, след като сме издали електронен талон за хоспитализация, тъй като не е нужен на никого. Имаме готовност да въведем в Наредба 8 и допълнителни диспансерни диагнози, тъй като става въпрос за социално значими заболявания.


СПОДЕЛИ:

Коментари по темата


   ebXK

User Avatar СЪГЛАСЕН 29.01.2024 21:47:50

МНЕНИЕ 29.01.2024 21:43:05 Чудя се тъпанарят "Един" как може да бъде такъв неграмотник? Вижте какво и как е написал - няма ново изречение с главна буква, препинателни знаци разхвърляни на посоки, стилни и правописни грешки колкото искаш...... И ТОВА Е ГОВЕДО С ПРЕТЕНЦИИ ЗА СВРЪХИНТЕЛЕКТУАЛЕЦ !? Боже, боже....! Сигурно и в медицината е толкова кадърен колкото и в граматиката и правописа! Господ да пази пациентите му, които са имали глупостта да му се доверят! Този тъпанар трябва веднага да бъде лишен от лекарски права завинаги!

User Avatar Пациент 29.01.2024 23:00:20

"Чудя се тъпанарят "Един" как може да бъде такъв неграмотник?" "Този тъпанар трябва веднага да бъде лишен от лекарски права завинаги!" Както и повечето Джи пита -неграмотни, алчни, кресливи, ненаситни, със самочувствие на незаменими..... Да целуват ръката и краката на Илко Семерджиев, който ги направи милионери със своята извратена реформа на здравеопазването доверявайки го почти монополно на най-ниско образованата част от лекарската гилдия. Пациентът, платец на здравни осигуровки, трябва да има свободен достъп до всички нива на здравната система, а не да бъде зависим и закрепостен към някакъв пен-килер некадърник набеден за ОПЛ. ОПЛ-тата във всеки момент трябва да се конкурират за пациента помежду си, със СИМП и БП! Едва така пациентът ще получава най-качествена медицинска помощ без да бъде унижаван и навикван от нахални некадърници! А че е извратена формата на здравеопазването показателно е и нежеланието на здравния министър да бъде повече министър, както вече не веднъж заявява самият той по телевизията.

User Avatar Ivо 29.01.2024 20:31:25

Изпитах голяма доза срам, след като прочетох това интервю и се запознах с аргументите на лидера на ОПЛ. Значи така: Дайте ние да получим допълнително едни пари за нещо, което и без друго отчитаме, без да правим както трябва. /Иначе как при тази активна профилактична дейност прези изминалите 20 и кусур години, заболеваемостта расте?/ Крайно време е нашите ОПЛ да започнат да работят както колегите си в останалите европейски страни и да получават възнаграждение според извършената диагностична и лечебна дейност, а не според отчетена такава. Нали уж тръгнахме да реформираме българското здравеопазване по европейски тертип? Или не? В Обединеното кралство пациентите си записват възможен свободен час при джпи-практика в района, но ги приема оня лекар, при който има възможност в момента. *Няма нужда един да се шляе, докато друг изнемогва! Джипитата там не се занимават с имунизации, колега Брънзалов. Подкожната или мускулна инжекция са сестринска манипулация. Затова там си има имунизационни кабинети, където подлежащите отиват с предварително записан час и ги обслужва медицинска сестра, а не лекар. Прекалено скъпо е обучението и специализацията на един лекар, за да му се губи времето с профилактични имунизации. Да, добре е да получиш едни пари, за дейност, която на практика извършва мед. сетрата, без да носиш никаква отговорност при това, защото презумпцията за задължителност по закон те освобождава от отговорност, нали? Иначе не бихте си позволявали да правите имунизации по време на грипна епидемия, а и по домовете на всичкото отгоре. Но не може този абсурд да продължава! Впрочем, защо не вземете само парите за профилактичния преглед, който евентуално правите преди имунизацията, като оставите възнаграждението, определено за брой имунизации на медицинската сестра? Нали в действителност тя ги извършва? О, да, Вие сте неин работодател и сам преценявате дали тя заслужава и колко заслужава. Ето, този абсурд в нормалните държави го няма, уважаеми колега. Впрочем, ако лекарят се занимава с профилактични прегледи проформа и се интересува само от гарантираното възнаграждение за това, кога същият този лекар ще се занимава с истинските здравословни проблеми на своите пациенти? Парите трябва да вървят след свършена работа и отчетен ефект от тази работа за определен период, г-н колега. Например, Вие имате диспансерни ендокринологични или сърдечно болни. Ако тяхното здравословно състояние след отчетения период се е влошило, за какви заслуги трябва да ви се плаща допълнително? Какво ли би се получило, ако пациентите получат достъп до електронните си досиета? Ами мнозина от тях с изненада ще установят, че през изминалите години са минавали на профилактични преглед, без дори да подозират за това! Смятам, че във всяко нещо трябва да има някаква граница и, че когато някой е бъркал в кацата с мед извън правилата, по-добре е да си трае.

User Avatar surg 22.01.2024 12:40:27

искате медицина за един лев, получавате точно такава

User Avatar Гост 01.02.2024 10:31:00

Да бе да. Май е повече от лев???

User Avatar surg 22.01.2024 12:38:36

за сведение на БЛС: редно е 1. държавата да започне да плаща редовно вноските на децата и не по на малък курс а нещо като средно за страната, те са голям ползвател на услуги.....2. държавата да започне да прави същото с вноските на пенсионери и ТЕЛК носители, и то по цени поне 2/3 над средната вноска за цената и те са големи потребители...3. държавата да сдне и да плаща редовно вноските на държавните си служители съобразно заплатите им - неможенад 150 000 такива да са на минимални вноски а някои от тях са с 5000-15 000 лва заплати, съдии, военни, министри, начащници и какв али не паплач....5. държвата при СИемон крадеца плати през 2006 около 160 милиона от МЗ заплатите на пероснала на д. болници в бюджета на касата......дасе формирал фонд раб.заплата - никога повее това не се повтори - БЛС не ги знае ли тия работи.....

User Avatar един 15.01.2024 06:11:03

Нищо против ,когато си изчерпиш цялото 1 направление за специалист ,да ми дойдеш на вратата и да те прегледам за поне 100 л в,и касова бележка ще ти дам и ще разбереш как излишното звено ще стане изведнъж не излишно ,а и ще бъдеш доволен ,че няма да преглеждам 100 като теб за по 1 1лев ,а 3-4 по 100 лв ,така и аз ще съм доволен ,а и ти от резултата ,а иначе не се безпокой за НАП и касовите ни апарати , единствени лекарските фирми плащат данъци по реалния си оборот ,за разлика от всички големи фирми ,продавачи на зеленчуци ,строители ,борси ,коли ,магазини ,които отчитат по 1-10 % от оборотите си ,а не като нас всичко .

User Avatar Гост 01.02.2024 10:33:12

А имаш ли специалност, поне Вътрешни болести. Какво ще преглеждаш, компетентен ли си, можеш ли, че ще ми искаш 100 лв.?

User Avatar Петров 12.01.2024 17:14:45

При моя личен лекар пък сестрата е на компа, а доктора си играе с телефона! Пълна незаинтересованост! Да ги махат, че само пречат на здравеопазването! Вижте го тоя Брънзалов-оял се като шопар и още пари иска!

User Avatar един 15.01.2024 06:00:33

Да ,ама като дойде някой малоумник като тебе и доктора му познае инфаркт ,спре му кървенето или задушаването , му спасява живота , това е докато не си играе с телефона ,а ти и да играеш и да не играеш на тела си си олигофрен ,дето няма нужда от лекар ,а от ветеринар ,но там без 60-100 лв нико й няма да те допусне ,нито да те погледне ,свикнахте ,че да влезете при лекар е безплатно или 1 лев и го броите вече за изрод ,е затова вече никой не си прави труда да ви обръща внимание дори като сте в нужда ,смятате докторите си за излишни ,е самолекувайте се ,нямате нужда от тях .

User Avatar МНЕНИЕ 29.01.2024 21:43:05

Чудя се тъпанарят "Един" как може да бъде такъв неграмотник? Вижте какво и как е написал - няма ново изречение с главна буква, препинателни знаци разхвърляни на посоки, стилни и правописни грешки колкото искаш...... И ТОВА Е ГОВЕДО С ПРЕТЕНЦИИ ЗА СВРЪХИНТЕЛЕКТУАЛЕЦ !? Боже, боже....! Сигурно и в медицината е толкова кадърен колкото и в граматиката и правописа! Господ да пази пациентите му, които са имали глупостта да му се доверят! Този тъпанар трябва веднага да бъде лишен от лекарски права завинаги!

User Avatar Караиванова 12.01.2024 16:49:55

Моята лична лекарка по време на преглед,през цялото време не стана от стола,то такова писане на компа,че направо я съжалих.А милата сестра си решаваше безмълвно кръстословици.Страшна система направо избиват рибата.Не зная кой крив ,кой прав,ама страдат пациентите.

User Avatar Радостинов 12.01.2024 15:11:46

Типичен провианцилист, кариерист! Прехвърля пациентите си в частния медицински център на Редута! Да не дава господ да ползваш услугите на доктори като този!

User Avatar Христова 12.01.2024 13:53:06

От такива доктори като тоя, здравната ни система е на този хал! Навъдиха се бездарници, които освен лични лекари друго не са способни да работят! Случайно да сте излекуван от личен лекар или да ви е диагностицирал? Не познавам такъв! Когато имам проблем, знам при какъв специалист да отида, но съм длъжен първо да мина през личния лекар, за да му оставя няколко левчета! Всеки така наречен личен лекар е "личен" на няколко хиляди човека! Милиони левове всеки месец не се отчитат и не се плащат данъци, а плачат за увеличаване на потребителската такса! Безсрамници! НАП да не спи, а да им сложи касови апарати!

User Avatar един 15.01.2024 06:06:16

Здравната система е на този хал ,защото за преглед на куче плащате от 60 до 100 лв ,а за човек искате да е безплатно или 1 лев ,е да ,ама не , личните доктори ежедневно спасяват запуснати хора ,които се самолекуват , но се пита докога ще търпят наглостта на такива като теб ,дето не заслужават грам внимание точно когато са в нужда .Вчера един такъв ,дето цял живот с претенции за безплатно и правеше панаир след панаир как имал право , си остана без катетър , когато точно е в нужда , търсиха му линейка да го карат на 100 км на лекар ,изръсиха се още 200 лв , защото не ни е работен ден ,а заместниците ни ще дойдат след 3 дни ,не сега както са свикнали безплатните навлеци ,дето имат претенция и за касова бележка и веднага да са обслужени , ще чака и ще наваксва плащанията ,които цял живот не е плащал ,когато е в най тежка нужда

User Avatar Станкулова М 12.01.2024 13:30:32

Нима!

User Avatar Маджуков 12.01.2024 11:24:09

Няма нужда от такива чиновници, като личните лекари! От както ги проиведоха за такива, освен да трупат пари, за друго не ги е грижа! Как се обслужват 3000 човека в листата на доктора, който обикаля само телевизиите?! А иска сега и държава да му плаща! Утре ще поискат и безплатни кабинети! Ненаситни, алчни и безчовечни, това са така наречените "лични лекари"! Някой да е получил касова бележка от личен лекар или зъболекар? Хиляди и милиони левове в сивата икономика!

User Avatar Янева 12.01.2024 10:59:27

Абе Брънзалов, кога ще си седнеш в кабинета? Спри да обикаляш по телевизиите! От една година не съм ти виждала лицето! Сестрата е като секретарка пред компютъра! Няма нужда от такива като вас! Само ни бавите, вместо да отидем направо при лекар, който да ни помогне! Ама сте се хванали здраво за кутията, която ви пълним с грешни и безотчетни пари! И не ви стигат, та искате още! Отдавна не сте лекари!

User Avatar Илиев 12.01.2024 10:51:50

Ненужно звено, което трябва да се премахне! С какво ти помага така нареченият "личен лекар"? Редиш се на една опашка в повече, за да отидеш след това на доктор, вместо да отидеш направо при него! От такива пенкелер-доктори, които само чакат да им напълниш кутията няма нужда! Да сте видели да издават касови бележки? Безотчетни пари за бог да прости! На ден като минат 30-35 "клиенти", хоп 100 лева, 25 дни по 100 лв. - 2500 левчета безотчетни, а НАП спи ли, спи!

User Avatar Якимов 12.01.2024 10:38:15

Този оял се шопар, дето само дава интервюта, кога му остава време да обслужва няколко хиляди човека в неговата листа?! В кабинета често е само сестрата, на която забележете трябва да ѝ кажеш от какъв доктор имаш нужда и тя да ти напише направлението за специалист! Но трябва да оставиш в кутията лептата! И това ако е здравеопазване.... как да кажа "здраве му кажи"!

User Avatar Петров 12.01.2024 10:23:41

Личният лекар е "гара разпределителна" и една безотчетна кутия пред сестрата за пари! Лекарят си стои на стола без никакво участие между пациент и специалист, а сестрата пише ли пише направления! Понякога трябва да дадеш за да получиш такова или ще чакаш другия месец! Никаква полза от тези така наречени "лични лекари", които се "грижат" за няколко хиляди пациенти! Ама колкото повече запишат в листата си, толкова повече лапат от здравната каса! Сега искат по-висока такса, за какво?! Влизаш в кабинета му, казваш си болежката, даже направо за кой специалист, но той трябва да ти даде направлението, за да пуснеш паричките в кутията! Срам! А ти г-н Брънзалов (не те наричам доктор, защото личните лекари не сте такива), като се хвалиш, че имаш специалност, защо не отидеш да работиш в болница? Ама там трябва да се работи и край на "гара разпределителна" ! Няма да обикаляш по телевизиите и да се правиш на "разбирач"! Трябва да закрият това недоразумение "личен лекар" или не в този му вид!

User Avatar един 15.01.2024 05:56:31

А защо в цял свят никой не влиза с и скане къде трябва да отиде и го лекува в 80% личния лекар ,а за специалист се чака месеци до година ,а тук трябва да ти дадат направление веднага ,че си и недоволен , бил плащал ,ами върви направо при специалист , на година бюджета е предвидил цяло едно направление ,след това ще си плащаш желанията и исканията поне по 200-300 лв ,щото няма да го има личния лекар да преценява кой за къде е ,личните лекари също са специалисти по тесни специалности и няма да се занимават с навлеци с претенции за безплатно обслужване ,а също ще си вземат за преглед по 200-300 лв ,когато си на зор ,защо да ти слугуват безплатно .

User Avatar Сб 12.01.2024 09:11:37

Ограничете броя на пациентите на личните лекари до разумни граници а не да чакаме на тълпи пред кабинетите.

User Avatar Гого 12.01.2024 06:45:01

А касова бележка ще започнете ли да издавате срещу всяка ПТ? Или си плачете за масирани данъчни проверки. Вие, а и лекарите по частните си кабинети. Е, ненаяли се, бе...Ами заминавайте по " белите" държави щом там ще ви е по- удобно. Скоро тук ще дойдат виетнамски лекари( казвам го без майтап, може и " сирийци"), не си мислете, че сте по- квалифицирани от тях, особено пък последното, онлайн поколение, доктори. Работата е в това,че вече и при специалист ни е по- евтино да ходим до Турция, да не говорим за качество и квалификация. Направо се изнасяйте, щото скоро тук жив човек няма да остане, населението намалява с висока скорост и ще остане само в София да си търсите хляба. Социализмът бил умрял! Ами като сте в частни болници що лапате и от НЗОК? Работете само с платежоспособни пациенти, без държавни инжекции...и тогава ще дойде и за вас капитализма и пазарната икономика- който го може ще оцелее, който не, ще банкрутира....

User Avatar един 15.01.2024 06:17:06

Напротив ,издават се бележки за всяка здравна услуга ,защото се пишат амб листи и те няма как да не са в комбинация с касова бележка ,проблема е ,че ти не плащаш реално , но нещата отиват към там да си плащаш ,както е на запад поне по 30 евра и да чакаш, а не веднага и днес ,ще чакаш и ще плащаш и на виетнамските доктори и на тези от Индия , не се надявай на безплатно .Вярно е ,че ходите в Турция , и аз ходих в Турция ,само дето ме дернаха 17000 евро за преглед и лечение ,а не като при мен безплатно за 1 лев и да ми вият ,колко недоволни ,че чакали .И да ,за нас има работа навсякъде по света , теб няма да има кой да те преглежда за 1 или 3 лв ,това е последната година с тази достъпност ,от тук нататък без държавни инжекции ,болен си ,подготвяш си солидна сума , не щеш ,лекуваш се у вас безплатно сам .

User Avatar Да 12.01.2024 00:49:46

И е време лекарите да дават касови бележки за всички такси!

User Avatar Плод 11.01.2024 20:22:13

Време е младоците да премахнат търговските дружества,защото това не е медицина!

User Avatar Сиси 11.01.2024 20:09:20

Не господинчо,още докато е в утробата на мама им искайте такса.като те гледам ошишкан не ти стигат ли ,я се запри малко

User Avatar Пепа 11.01.2024 20:00:28

Шишко,не ти стигат паричките ли

User Avatar ЯБЪЛКА- 11.01.2024 18:47:25

За каква профилактика говорите,за каква такса?Нима паричките в кутийките,които се пробутват за таксата се отчитат-неее.Всички са освободени в амб.лист,а такъв не се дава на пациента.Мислите ли,че мерят кръвно налягане-нееее,когато направят ЕКГ-също не се дава за сравнение ,ако успее да измоли ТЕЗИ "ЗЛАТНИ НАПРАВЛЕНИА". Били на възраст,ами да се пенсионират,да освободят място на по-младите.Били им малки заплатите-да отидат в болници ,ама там се работи и има борба за живот.За частните кабинети-Защо допеснахте да работят лекарите в държавни болници и след или преди обед в ДКЦ.Като е частник да няма право да работи в държавно здравно заведение.АКО МУ СТИСКА.

User Avatar НАПАДЖИЯ 11.01.2024 17:18:47

А чукате ли на касовия апарат потребителската такса. Очаквайте скоро масирани проверки от НАП. Дали прегледите, които отчитате към касата ежемесечно, ще съвпаднат с тези в месечния отчет от касовия апарат. Ще ви излезнат през носа тези такси...

User Avatar Гост2 11.01.2024 15:32:17

Я,я пак! Във белите държави освен за санитари за друго 90% не ставате! Всяка една мед.сестра ще ви върши всичката работа! Ами заминавайте във "бели" държави, ама там се иска умение,а като гледам апетити ви,скоро западните лекари ще искат да идват тук! Поне аз не знам джипи да тръгнало към белия свят!

User Avatar Пациент 11.01.2024 12:41:10

Срещу нищожно лекарско обслужване парите са твърде много за личните лекари. Защо е тази такса? Одавна мина времето, когато баба Мара ходеше при лекаря само да й измери кръвното налягане. И непишете по този просташки начин! Все пак следва като лекари да сте интелигентни хора, каквито бяха лекарите, които вече са в отвъдното.

User Avatar Д-р Д.Ленков-АГ 11.01.2024 10:23:16

Уважаеми колеги, днес през 2024г е време да кажем -СТИГА ВЕЧЕ СОЦИАЛИЗЪМ!Крайно време е ,този който освобождава някого от заплащане на такса /каквато и да е тя/,да я заплаща от собствения си бюджет. А не това да е за сметка на БГ лекари.И да извършва социална дейност за тяхна сметка!

User Avatar Гост 11.01.2024 10:53:42

Само си ги говорим тези работи. Кога т.н колеги ще престанат да са роби на комунягите и ще си заявят правата да не бъдат експлоатирани? Кога нещастниците от УС на БЛС ще започнат да седят на стъпалата на Министерски съвет и ще настояват за актуализирането на потребителската такса КОГА?!?!? КОГА ?!?!?!? Кога това тъпо овче съсловие ще спре работа ефективно за една седмица или 10 дни и ще си отстоява правата ??!?!?!?!

User Avatar Гост 11.01.2024 09:00:00

Нямате наяждане бе хора, като ви плати някой 7,50 лв. ще му обърнете необходимото внимание ли?

User Avatar Гост 11.01.2024 10:45:22

Ти нямаш наяждане бе стиснат ватник. За парцуца и цигари имате пари а ? И не 7.50, а 9.30лв е размера ,който трябва да бъде таксата в съответствие с МРЗ. Такива сте нещастници не уважаващи НАЙ-СКЪПО ПЛАТЕНИЯ ТРУД от масовите професии в белите държави. Това не ти е съветската кочииа РусZия ,където болшевишките cвине вече 106 години малтретират и унижават руските лекари. Смърт на комунизма ,смърт на Путин, слава на Украйна !

User Avatar Комунист 11.01.2024 11:07:14

Много си напрегнат нещо. Да викнеме Мюмюн да те олаби, без потребителска такса !

User Avatar аз 11.01.2024 16:08:02

Той вашият лидер се целуваше с Мюмюн

User Avatar аз 11.01.2024 08:13:43

Редно е ПТ да е 1% от МинРЗ и да се плаща от всички и за всеки ден в болница.

Още от ГОСТ на zdrave.net