burevestnik.bg - Мобилна версия


Доц. Добрин Василев: COVID-19 е букет от вируси, траен имунитет е възможно да не може да се изгради

Доц. Добрин Василев: COVID-19 е букет от вируси, траен имунитет е възможно да не може да се изгради

Доц. Д-р Добрин Василев завършва медицина през 1998 година. Защитава докторска степен във Варшавската медицинска академия през 2009 година. Има дългогодишен опит в лечението на пациенти, инвазивната диагностика и терапия в областта на кардиологията. От 2014 г. е началник на Клиниката по кардиология в УМБАЛ „Александровска”. Клиниката е една от най-големите в страната, а през 2018 година получават награда за две клинични проучвания от Американска сърдечна асоциация (American Heart Association).

Доц. Василев, Вие бяхте един от първите, които реагираха още при първоначалните съобщения за COVID-19 от Китай, че това не е обикновен вирус. Какво Ви стресна тогава?

Информацията първоначално беше от това, което се случва от официални източници. След това си направих справка какво представляват вирусите SARS и MERS (ТОРС). Става въпрос за двете епидемии 2003 и 2015 г. в Китай и Арабските страни. Прегледах и всички проучвания до момента в Clinical Trials относно ваксини и лечения, които съществуват и си създадох мнение за това, което се случва. Още повече, че китайците на 20 януари установиха, че има предаване от човек на човек, а на 23 януари Ухан беше затворен. Ходил съм в Китай доста пъти, работил съм там и знам какво представлява тяхната медицина, която е на много високо ниво и затварянето на града ме накара да се разтревожа много сериозно.  За да се предприеме такава драстично противоепидемиологична мярка, значи става въпрос за нещо, което не може да се овладее с конвенционалните средства. Понеже доста пътувах по света, знам и колко е лесно да се предаде една капкова инфекция при един резистентен микроорганизъм, колко лесно може да се разпространи едно такова „същество“ навсякъде по света. Още повече, като знам колко е филтрирана информацията, тази информация, която излизаше от Китай, означаваше, че всичко казано може да се умножи не по 10, а по 100. Както и сега се разбира, че е било. Другият момент, който мен лично много ме напрегна, е случващото се в Италия. Имам приятели лекари-кардиолози там, които още в началото, когато все още имаше информационен чадър дори и в италианските медии, ми казаха какво се случва в болниците в Ломбардия. Това беше информация от първа ръка и нямаше нищо общо с това, което говореше СЗО и излизаше по медиите. Само, че аз вярвам основно на колегите си, които работят там. Затова знаех какво се случва и биех тъпана, но всички ми се присмиваха и ми обясняваха, че нищо не разбирам. Както се оказа, доста добре съм разбрал за какво става въпрос.  

Какво разбрахте от Вашите проучвания на предишните епидемии?

Първото е, че няма изработено дефинитивно лечение. Второ, че има пълен провал на всички ваксини, които са правени срещу коронавируса до момента. Причината за това е, че коронавируса има някои специфики, които правят изработването на ваксина срещу него, изключително трудно – в антигенния състав, в протеиновото съдържание. Новият SARS-CoV-2 има още един рецептор, които се свързва с фурина (рецепторен белтък), който съществува във всяка човешка клетка, за разлика от предишните два коронавируса. Освен това още от самото начало руските микробиолози съобщиха, че на този вирус са му залепени четири протеинови елемента, характерни за вируса на СПИН. Дадох си сметка, че става въпрос за един много лесен за разпространение вирус, изключително агресивен, с голяма степен на възможност за заразяване, с тежки поражение за белия дроб. Имунният отговор, който предизвиква е много неясен. Предишните две епидемии, които минаха с коронавирусите, показаха, че имунният отговор е много нетраен. Това, че си прекарал едно коронавирусна инфекция не означава, че имаш имунитет. Траен имунитет срещу тях няма и да се очаква, че точно срещу този коронавирус ще развием, е меко казано наивно и глупаво.

Какви са другите разлики между този вирус и предишните?

На теория леталитетът му е по-слаб от този на предшествениците му, макар че нямаме реална представа за смъртността. В момента се отчита само болничната смъртност и нямаме никаква информация за тези, които умират в домашни условия. Не случайно се упоменава, че има 21 милиона абоната на китайски телекомуникационни компании, които са канселирани след края на епидемията, а неофициалната оценка е за 2 млн. жертви в Китай. До този момент това не е потвърдено, но се твърди от доста сериозни западни медии. А каква ще бъде реалната оценка за смътността, тепърва предстои да се прави. Сега имаме брой регистрирани случаи и смъртността сред тях. За разлика от предшествениците си, този коронавирус е много по агресивен към всички органи и системи в човешкото тяло. Изключително агресивен е спрямо сърцето и съдовете, директно засяга ендотела, тъй като той е богат на AК-рецепторите, с които теоретично директно се свързва. Вирусът е директно кардио токсичен, той директно атакува и сърцето. При предишните два вируса това е много по-слабо изразено. COVID-19 директно атакува и Т-лимфоцитите – имунната система и по подобие на СПИН-а, директно атакува част от клетъчните елементи, отговорни за имунния отговор, което потиска защитата на тялото срещу вируса и отваря врата за суперинфекции. Така дори самият вирус да не е толкова летален, всички останали бактерии, които си съществуват в човешкото тяло, всъщност могат да ни убият.

Кои са най-засегнатите от вируса органи?

Най-засегнат е белия дроб, като най-вероятно се касае за няколко взаимодействащи си механизма за увреда. То не е типичното за острия респираторен дистрес синдром (ARDS). Има органично засягане на двата бели дроба. Дава една много характерна картина на компютърен томограф на промени на белия дроб, което позволява бързото и ранно диагностициране на болестта. От друга страна вирусът е много коварен, защото не се хваща в носоглътката. Той се крие дълбоко в белия дроб. Първично атакува алвеоларния епител и може чисто механично да се пропусне при взимане на проби дори за PCR от носа и носоглътката. Вирусът атакува и клетъчните елементи на кръвта. Има хипотези за свързване с хемоглобиновата молекула, което може би има някакво съучастие допълнително. Счита се, че блокирането на ангиотензин  конвертиращ ензим - рецептори, водят до повишени нива на ангиотензин 2 (ACE2), поради което хипертониците са най-податливи на тежко протичане на тази инфекция. Счита се и че въпросният ангиотензин 2 е основният причинител на тежките увреди в белия дроб, което е форма на автоагресия в нашите тела, а не първично самия вирус. Най-тежката форма на протичане на COVID е „цитокиновата буря“, когато на практика над 50% от случаите изходът е летален. Втората страна на нещата е директното атакуване на сърцето. В момента има страшно много съобщения относно формите на протичане на заболяването по отношение на сърцето. При хоспитализираните болни, от 1/5 до 1/3 от всички болни имат засягане на сърцето. То се хваща под формата на покачване на тропонина, затова изследването му е изключително важно. Засяга се коагулацията. Вирусът атакува ендотела, всички съдове в тялото и се достига до едно свръхсклонност към тромбообразуване. Има докладвани съобщения за белодборни емболии. При много пациенти има остра сърдечна недостатъчност. Тези форми на протичане трябва да се познават, за да може да се реагира навреме. Извън това инфаркт може да има и при COVID-негативен пациент. Много е тежка картината по отношение на диференциалната диагноза.

Каква е Вашата прогноза за развитие на епидемията в България?

Прогноза ще мога да дам след около две седмици, когато стане ясен резултата от това, което се случи десет дена преди Великден с рязкото отпускане на хората и изключително високия контактен индекс между тях. В Европа вируса протича с по-дълъг латентен период в сравнение с Китай. Може да се окаже, че българите са по-резистентни към тази инфекции, нищо не се знае още. Може да се окаже и, че тъй като сме толкова добре БЦЖ-ирани, както каза проф. Кантарджиев, да ни предпази. Само че в момента това са само хипотези. До средата на май ще стане ясно напълно. Ако при този увеличен контактен индекс, нямаме рязко покачване на случаите, може би дори постепенно и внимателно ще може да се разхлаби карантината. За лошия сценарий – погледнете Италия, Испания и Англия. Говоря си с мои приятели из цяла Европа и в Швейцария, Холандия, Германия и имам доста непосредствени наблюдения.

Смятате ли, че този вирус може да се самоограничи и да изчезне от само себе си?

Възможно е, но е малко вероятно. В момента в Сингапур температурата е 37 градуса, а там след разхлабването на първоначалните мерки, направиха доста сериозен втори пик. Не разчитайте, че като стане по-топло, нещо ще се промени. Така нареченият SARS-Cov-2 е букет от коронавируси, това не е един единствен вирус. Има различни вариации в него. Много е важно, което от тях ще ни удари, какво ни удря. Вирусът може да мутира в положителна, но може и отрицателна посока. Но не може да се разчита на топлото време, за да се ограничи инфекцията, е глупаво. Тя просто малко ще се забави, не предотврати.

Винаги ли ще живеем така?

Дали ще е така – не знам. Много зависи дали ще се намерят ефективни лечения за тежките форми и дали ще се намери ефективна медикаментозна профилактика за хората, които са в контакт. Да видим какво ще излезе с лечението, с различните препарати, които в момента се тестват. Факт е, че за 17 години от първата епидемия от SARS досега, ваксина няма. Всички ваксини, които до момента са тествани, са се провалили. Да не забравяме, че за СПИН знаем от 1980 г. и ваксина все още няма, но има лечение. Няма имунитет срещу коронавирусите, няма имунитет вируса на СПИН, няма имунитет срещу вируса на хепатит С, но това, което ни пази от тях е трудното им предаване. А този вирус се предава изключително лесно. Така че идеята за изграждане на „стаден“ имунитет срещу COVID, е изключително наивна, не почиваща на никакви научни данни до настоящия момент.  Животът продължава, но трябва да си променим начина на живот – този безгрижен и максимално консуматорски начин, няма как да продължи. Нашето общество беше ошамарено и ни се показа, че не можем да продължим по този начин. Ще се научим да живеем с доста по-ниска степен на консуматорство. Можем да се върне към нормален начин на живот, в момента, в който се открие ефективно лечение.


СПОДЕЛИ:

Коментари по темата


   61YW

User Avatar futurehealth 16.06.2020 12:43:16

банка за стволови клетки https://www.future-health.bg/

User Avatar Питам пак 18.05.2020 01:42:43

Да попитам и тук : Това, дето му казваха "много тежък грип тип Б" - това ли е този К-19? Или представят този грип за К-19 ?

User Avatar Коуега 12.05.2020 13:28:51

Айдее, още един разбирач..., с много приятели из Европа, които му докладват :)

User Avatar Илиана 04.05.2020 21:51:53

Това, което е написал доц. Василев е обзор. В литературата има различни публикации с изразени мнения и факти по определени въпроси. Обзорът е интересен и показва мисленето на по-голяма част от авторите в научните публикации. Похвално, че си е направил труда да ги прочете и направи обзора. Но вируса е A, B дъщерния С. Коментираха и още 1 тип. Напр. този в Италия се различава от този в Китай, който е различен от този в Ухан. Въобще руска ролетка. 5G, според много публикации в Италия е причината за взрива в Ухан и Милано, Ню Йорк. Това са местата с най-голямо покритие. И още, и още... А, може би както е бил поканен, така и ще си отиде. Но кога, и кое ще помогне?

User Avatar Професор 01.05.2020 17:58:04

Мангърска Ви работа.... КАКВИ са ТЕЗИ 70%? НИКОГА, АБСОЛЮТНО НИКОГА; НИКЪДЕ, АБСОЛЮТНО НИКЪДЕ НИТО реално Е НАБЛЮДАВАНА, НИТО, още по-малко, е ДОКАЗВАНА СИТУАЦИЯ, при която ЕПИДЕМИЯ е ИЗЧЕЗВАЛА след ЗАБОЛЯВАНЕ на 70% от ГРАЖДАНИТЕ. Тези 70% са предполагаемо СЛЕДСТВИЕ от математическо ДОПУСКАНЕ в СУБЕКТИВНО избран МАТЕМАТИЧЕСКИ МОДЕЛ.

User Avatar Гост 01.05.2020 17:55:02

Яхниева да си гледа яхниите.

User Avatar Гост 01.05.2020 16:04:44

дрън дрън ярина

User Avatar Гост 01.05.2020 13:24:22

Afera.bg Разследване на Ахчиева: "Оня, който по всички телевизии зловещо внушаваше чували с трупове, морги и прочие некрофилски безумия – шефът на Александровска болница Костадин Ангелов, и който така усърдно лакействаше на „опорните точки“ на Властта."......

User Avatar Здравей кретен 01.05.2020 12:19:06

Яхниева много разбира от медицина, вервайте ми.

User Avatar Гост 01.05.2020 10:57:00

Разследване на Валя Ахчиева в Александровска болница: Кой иска да контолира информацията от тестовете на медиците ? Публикувано в www.euractiv.bg

User Avatar Ева 01.05.2020 00:04:17

"за СПИН знаем от 1980 г. и ваксина все още няма, но има лечение" Вие да сте чували за ефективно лечение на спинозен? Вие да знаете някой оздравял от СПИН? Откога кардиологът стана специалист по вирусология и имунология? Как знае, че не се развива имунитет срещу Ковида? Какво ще каже за случаите на излекували се хора, нали не всички са умрели от Ковида?

User Avatar Гост 01.05.2020 17:21:18

https://btvnovinite.bg/lifestyle/liubopitno/vtorijat-izlekuvan-ot-hiv-londonskijat-pacient-razkri-samolichnostta-si.html

User Avatar Вера Спасова 30.04.2020 20:48:08

Впечатлена съм от изчерпателния коментар.Достоверен и точен.

User Avatar стар български лекар 30.04.2020 15:29:55

Време е инвазивен кардиолог да стане доц. Мангъров... А доц. Василев да поеме инфектологията, имунизациите и колективния имунитет... Така е добре да се нарича обществения иумнитет... Стадни имунитети има при някои политически партии и техните привърженици... И се изграждат срещу съвест, достойнство, обществена отговорност, патриотизъм...и др.п. второстепенни ценности...!!!

User Avatar Гега 30.04.2020 13:17:57

Лечение има и стига сте го крили, защото е доста евтино Хидроксихлорохин и азитромицин за 5 дни. Къде изнасяте хинина? Няма го по аптеките!

User Avatar Георгиева 30.04.2020 08:48:33

Най-смисления и интелигентен коментар! Благодаря Ви, който и да сте зад трите деветки! А ако джафкането, което се наблюдава наоколо е между лекари - Боже, опази!!! Срам за съсловието!

User Avatar Гост 30.04.2020 14:01:09

Явно не сте гледала брифинга на Цветница. Изказването на "лекарят-директор" Костадин Ангелов беше изключително просташко, заплашително, некомпетентно и непрофесионално. И все от наше име говори дебелият мазник. А иначе е накичен с подарени от титли.

User Avatar Да 30.04.2020 04:56:50

Има лекари като този, има и мангъри като онзи наркоман менгелето.

User Avatar Малина 29.04.2020 23:47:20

Излиза , че този вирус е по–страшен от Чумата и от Спина . Той е нелечим , лесно предаващ се и не се създава имунитет срещу него ! Тежко ни и горко ! Значи всъщност медицината нищо не може да направи . Или организмът ни се преборва Временно с него , или умираме.

User Avatar уф 30.04.2020 00:08:04

Излиза,че още не е изучен,но вече се знае, че изчезва след строга(70дни) карантина (Ухан)

User Avatar уф 29.04.2020 23:28:08

crocodile, данните ти са стари, в началото беше както казваш. сега в Ню Йорк, жертвите са първо бели,а азиатци и латиноси са над 2 пъти по-устойчиви..

User Avatar Speshno Otdelenie 29.04.2020 22:41:19

Този медик има трайно увреждане на множество мозъчни клетки. Да му запишем час при Мангъров?

User Avatar Кака 29.04.2020 22:39:33

Моля некомпетентни хора в медицината да те се изказват!

User Avatar crocodile 29.04.2020 14:29:49

Според д-р К. Дорстен, шеф на Института по вирусология в болница Charite, Berlin: " Q: How close we are to achieving herd immunity? A: To achieve herd immunity we need 60-70% of the population to carry antibodies to the virus. The results of antibody tests suggest that in Europe and the US, in general, we are in the low single digits, but the tests are not reliable – all of them have problems with false positives – and herd immunity is also not the whole story. It assumes complete mixing of the population, but there are reasons – in part to do with the social networks people form – why the whole population may not be available for infection at any given time. Networks shift, and new people are exposed to the virus. Such effects can drive waves of infection. Another factor that could impact herd immunity is whether other coronaviruses – those that cause the common cold, for example – offer protection to this one. We don’t know, but it’s possible." Бих препоръчал кардиолозите в България да се фокусират върху уврежданията на сърцето от вируса и лечението с хидрокси-хлороквин, отколкото върху епидемията като цяло! Факт е че в страните от Западна Европа и САЩ над 80% от заболелите и починалите не са бели / справка починалите медици от NHS в UK/, както и че без да прекарат вируса поне 60-70% от населението в дадена страна няма ка да се ограничи епидемията! България има униклаен шанс да се отърве от Covid-19 именно чрез гъвкаква политика и масово тестване на всички тези, които могат да разпространят вируса - спракв Банско!

User Avatar Гост 29.04.2020 21:45:57

Пълни глупости!!! И ти ли си от ПР агенцията на бойко (с малка буква). ЕПИДЕМИЯТА НЕ СЪЩЕСТВУВА!!

User Avatar Хигиената 29.04.2020 13:50:57

N-Acetyl L-Cysteine Продават го в аптеката с названието АЦЦ - 200 мг, 20 броя струва около 12 лв. В магазина за спортни хранителни добавки N-Acetyl L-Cysteine от 700 мг, 100 капсули струва 20 лв. на bioherba.

User Avatar Хигиената 29.04.2020 13:42:01

N-Acetyl L-Cysteine е правилно. И други грешки имам, но не са важни. Докато ги поправям, ще сбъркам други букви.

User Avatar Хигиената 29.04.2020 13:37:38

в предния коментар съм допуснала грешка - чети "интерферона".

User Avatar Хигиената 29.04.2020 13:35:59

От всеки лекар може да се научи нещо за короната. Особено от вирусолог като д-р Мангъров, дори от д-р Василев, защото той оценява уврежданията на съдовете и сърцето, по което той е специалист и ни обобщава инфо. от Китай и Европа. След като сме научили нещо от тях, всеки преценява как да се защити. Ние самите сме отговорни за здравето си. Няма смисъл да се обиждаме един друг или пък да хулим лекарите. Аз ще ви кажа какво реших да правя за себе си: един академик имунолог, не му запомних името, каза, че короната се унищожава от иннерферона, синтезиран в човека. Производството на интерферон се увеличава от ехинацея /питай в аптеката или в магазините за хранителни добавки за спортисти/. От друга страна имунитетът на човека унищожава до голяма степен попадналите в организма му вируси когато взима N acetil L cistein /има го в магазините за хранителни добавки за спортисти както и по Интернет можеш да си го намериш/. Препоръчват го не самво като антивирусно, антиоксиданстно и пр., но дори и в момента се тества за лечение на рак и СПИН. За повече инфо. за хора с медицински познания https://media.silabg.com/acetil-cistein-golemiyat-vrag-na-kashlicata-news1253.html. Не са скъпи тези неща и са полезни за всеки. Хигиената трябва да се спазва, обаче маските и другите ограничения са безумие.

User Avatar Епидемиолог 29.04.2020 11:55:59

Наркоманът Мангъров може да бъде кумир само на заинтересовани търговци и откровени малоумници. Той е срам за професията - занаятчия от миналия век с нулево развитие във времето. Медицината отиде доста напред, което той е пропуснал и затова прави само политически изявления тип д-р Менгеле.

User Avatar До Епидемиолог от Светиня му 29.04.2020 13:07:35

Защо си така озлобен срещу доцента, чадо? Доцент д-р Мангъров владее отлично английски език и непрекъснато чете - добре знае новостите в медицината, в частност - инфекциозни болести и епидемиология, та няма защо да го връщаш в първи клас! Не е от типа комунистически професори, към които най-вероятно ти принадлежиш - нищо старо не сте забравили и нищо ново не сте научили. Нищо в стил д-р Менгеле не е казал или написал - отиди да ти продухат ушите и да си провериш визуса! Комунистите все изопачавате и който не е с вас е против вас. Покайте се и се извинете най-накрая на народа си! Амин!!!

User Avatar Гост 29.04.2020 13:27:33

Не. Пишещият " Епидемионолог" не е от бившите комунисти, а е от сегашните гербераст-комунисти. Те всички са заразени от простотията на Борисов. Герберастката простотия е по заразна от коронавируса.

User Avatar Д-р Русев 29.04.2020 11:29:34

Изказването на доцент Василев прилича на проспект за лекарство - множество странични явления, но се предписва и приема , защото повече помага. Така и с корона вируса, спина и др. , с които ще продължим да живеем без да се плашим и без да сриваме икономическия и социалния си живот. Паниката е излишна.

User Avatar Свети Пантелеймон 29.04.2020 10:33:50

Да, доцент Мангъров е прав и е корифей в областта си. Тъкмо поради тази причина посредственяците го лаят толкова яростно! И лекари, и разни шемети, без медицинско образование, които си мислят, че като са прочели 2 -3 уж научни статии, или пък са чели коментари в БГ Мама... вече всичко знаят. Много добре казано от колегата - светия - "невежеството за момента е спасителна психологическа реакция - безспорно. "

User Avatar Ботрю 29.04.2020 15:54:13

Жалък и безпочвен плонж. Т.нар. доцент се опитва, за щастие, безрезултатно да надуе джоба, но понеже го резнаха, сега плюе като смачкан червей.

User Avatar Ботрю 29.04.2020 15:55:10

За мангъров имам предвид...

User Avatar Боби 29.04.2020 09:12:34

БЕЗ ДУМИ

User Avatar В.Дафинова 29.04.2020 08:18:26

Четейки дългото изложение, мислейки като нормален, трезвомислещ човек/без медицинско образование/, съм озадачена от финалното изречение, в "размислите " на доц.д-р Добрин Василев ?! "Можем да се върнем към нормален живот, в момента, в който се открие ЕФЕКТИВНО лечение " ??? /пълно противоречие на гореизложеното, ПЪЛНО !!!/ От тук стигам до заключение, че доц.д-р Мангъров е абсолютно прав, в твърденията си !!! т.е.лекарства НЯМА, ваксина - НЯМА, а има ИЗЛЕКУВНИ ! ЗАЯВЯВАМ: НЯМА да МЪЛЧА !!!

User Avatar Хаха 28.04.2020 12:42:27

Мангъров вчера беше пропуснал да си избърше белия прах от носа - лайкучките дето му припяват дори и не подозират какво всъщност прави този дебил.

User Avatar Да Да 28.04.2020 13:14:49

Хаха, ти си ДЕБИЛ И ПРИ ТОВА ГОЛЯМ! Изпълзя от някъде ТРОЛА В ТЕБ!!! Ще Софлираш ли на МУТАФЧИЙСКИ, АНАНИЕВ, БОРИСОВ И НА АНГЕЛОВ, БАЛТОВ, МЕДЖЕДИЕВ? Може ти дадат малко власт и да се почувстваш ВЕЛИК, а всъщност си един ТИКВЕНИК, ТЪПАКО!!! СКРИЙ СЕ!!

User Avatar Петър Николов 29.04.2020 21:43:32

Браво! Т. нар доцент е пълен срам за лекарското съсловие!!! Иска му се да е в следващия "щаб".... И, ЗАЩО НЕ, ШЕФ НА АЛЕКСАНДРОВСКА :)

User Avatar Охо 28.04.2020 18:25:49

Ти колко си тъп! Вируса трябва първо през такива като теб да минава!!

User Avatar Гост 28.04.2020 19:45:58

Естествено е да мине първо през теб защото дебилите са абсолютно незащитени.

User Avatar Хаха 28.04.2020 15:15:37

Снощи беше надрусан при Ризова, по носа му имаше бял прах, а дефектите в ноздрите и назалния септум са диагностични. Това са очевидни факти и колкото и да му адвокатстваш, не можеш да заблудиш лекар за такива неща. Явно е, че и ти си от групата на заинтересованите. А като ти гледам правописа спокойно мога да кажа, че си и в отбора на дебилите. Глозгайте си кокалчето и не се напъвайте за интелектуална дейност, нямате субстрат за такава - и ти, и Мангъров.

User Avatar Пламен 29.04.2020 11:42:36

Хаха, я вземи да си прегледаш собствения правопис, преди да говориш за правописа на другите! И не ми говори за "групата на заинтересованите"! Всички сме заинтересовани. Вие сте заинтересовани да ни всявате страх, ние сме заинтересовани да не се поддаваме, а да пресяваме зърното от плявата...

User Avatar Да да 28.04.2020 17:15:31

Тъпо Дебилче си ти! А ти имаш ли събстрат за интелектуална дейност бе нищожество! Ти си фейк боклук!

User Avatar Да да 28.04.2020 17:13:50

Ти лекар? Ти си едно миризливи лайно! Ти си срам за съсловието, лакейче на властта! Злобни копеле!

User Avatar Хаха 28.04.2020 14:35:09

Да, Мангъров се друса и това е очевидно. А да вземаш пари, за да си засереш дипломата и професията е дебилно.

User Avatar Да да 28.04.2020 15:05:10

Ти се друсал! Сега си забравил!

User Avatar Elf 28.04.2020 08:49:50

Monitori,monitori,monitori/NASA li e tova/ i .....pisalki,pisalki,pisalki, na pedalski zadnizi blizalki.Kardiolog -virusulog-imunolog!!!?Ti da vidish,genii.......

User Avatar Гост 28.04.2020 07:37:04

Колегата припява в безхаберния отбор на гербавите калинки и е протеже на крадливият гей-директор на Александровска болница. Цяла България на Цветница разбра що за лекар е Александровската палавница Костадин Ангелов. Освен заплахите за трупове, чували, камиони с мъртви хора, морги, съдебни лекари и ковчези, друго зрителите не можаха да чуят от този гей. Фактът, че броят на заразените се увеличават, а мерките се охлабват, потвърждава всичко казано от доц. Мангъров.

User Avatar кк 28.04.2020 19:03:26

Доста тъпо ...нещо да кажеш за рада дълбоката и мангърка ...мангъров е надрусан идиот ...и незнам кой го набеди ,че е вирусолог ...той е инфекционист....

User Avatar Гост 28.04.2020 20:19:53

Не е тъпо, а е вярно. Факт. Ангелов е гей, за който дори вестниците писаха и затова го наричат Александровската палавница, а заради кражбите му, колегите ни стачкуваха. А що се касае за доц. Мангъров, действията на правителството и щаба по отслабване на мерките, потвърждават тезата му.

User Avatar Свети Глупостас 28.04.2020 05:51:32

Видно от коментарите българите се смятат за безсмъртни …. Само защото нямат лични впечатления от т.нар. нов вирус. Поздравления за автора заради ясната аналогия с HIV. Само това е достатъчно да те наведе на мисълта, че протичането е … строго индивидуално, за да спреш да смяташ, че пандемията няма да как да те докопа. Т.е. вероятност няма, защото не вярвам на Мутафчийски, а на Мангъров. Тази логика е все едно да вярваш, че няма мълнии, щото не те е удряла мълния :) При положение че до момента никой на света не може да твърди, че има излекувани от коронавирус - просто щото са минали едва 4 месеца и няма достатъчно данни за имунитет и повторно заразяване. Та коментиращите следва да си направят справка за поне една пандемия, за да разберат, че някои пандемии са траели …. векове. Иначе невежеството за момента е спасителна психологическа реакция - безспорно.

User Avatar 999 28.04.2020 09:57:52

Разумните българи не с е смятат за безсмъртни. Просто знаят, че смъртта е неизбежна. Даже знаят и това, че освен самоубийците, никой друг не избира нито момента, нито причината за смъртта си. Да плашиш със смърт е тъпо, да плашиш с убийство е престъпление. Предпазливостта, добрата хигиена и разумния начина живот имат смисъл докато човек е жив и пълноценен. Без пълноценно функциониране отлагането на края няма съществен смисъл. Да пазим старите и болните от контакт с инфекции е важно не само сега, защото такива като теб умират от страх, важно е винаги. Никога на знаеш, на пълната чаша коя ще й бъде последната капка. Това не е причина да спрем да живеем нормално и пълноценно.

User Avatar Да да 28.04.2020 06:00:34

Ей, философ! Като няма лечение как има излекувани? Колко хора умират от други заболявания? Я сравни смъртността в България и другите страни с тази към момента по месеци и спрямо същата по месеци за 2018,2019 примерно. Знаеш ли какъв ще е отговорът? Ще видиш, че е близка или дори по - малка от годините които ти споменах. А сега можеш да се навреш в някой ъгъл и да поплачеш и не се показвай от там в близките няколко години, въшко!

User Avatar Петър Йовчев 28.04.2020 12:47:29

На вас не ви ли се е случвало да оздравеете от самосебе си? Аз съм го преболедувал този грип и си оздравях без да се лекувам, всъщност лечението ми беше че си смених кръвтта, което просто ми го изкара от тялото, после с имуноистимуланти.

User Avatar Грозното пате 03.05.2020 15:11:56

Извинявам се, " Какъв тест "

User Avatar Грозното пате 03.05.2020 15:10:21

ДО ПЕТЪР ЙОВЧЕВ Извинете, ще дадете ли подробности? Къде, с Калев тест Ви диагностицираха. По чия препоръка или по Ваше решение Ви смениха кръвта? Къде (в коя болница) я смениха? Какви имуностимуланти приемахте? Иска ми се да получа тази информация, не се заяждам.

User Avatar Да да 28.04.2020 02:44:02

И друго тези идиоти, как смятат че ще живеем ненормално, докато открият ваксина или лечение, какво иска да каже и този от интервюто, че ще си спрем живота на пауза и ще започнем да живеем нормално след няколко години, евентуално. А до тогава хоп на пауза. И запомнете ми думите - ефективна ваксина срещу коронавируса няма да има, може да си го запишете, мисля че ще съм прав. И като няма лечение, как се излекуваха хората до момента? Още ли вярватв на масовата пропаганда и манипулации в световен мащаб?

User Avatar Да да 28.04.2020 02:39:24

Интервюто по - горе е на лакейче на Ангелов, аз не знам защо прокуратурата не се сезира за Ангелов, Балтов, Меджидиев и Майтапчийски , както и за падишаха Борисов. Отдавна трябваше да са с повдигнати обвинения по член 326 от НК.

User Avatar Гост 28.04.2020 00:06:07

ПЛатен свиркаджия на Коце педала

User Avatar Петър Николов 27.04.2020 22:47:01

Платено правителствено съобщение от лекар, който се е продал! Всичко, което говори е част от пропагандата.

User Avatar Гост 27.04.2020 22:36:21

Мангъров е крайно време да се осъзнае за глупостите, които говори. Ако продължава по този начин, ще започна да си мисля, че човека е тотално изкуфял! Има много истина в това, което разказва лекаря.

User Avatar Гост 29.04.2020 01:38:18

Той е изкуфял. Но май и си заработва комисионната - дори и най-изкуфелият не се явява всеки ден по телевизията, освен ако не става дума за сериозни финансови стимули.

User Avatar Да да 28.04.2020 02:36:47

Когато имаш авторитет на доц. Мангъров тогава може да говориш за него. Само че ти кажа, че над 200 светила в медицината по целия свят смятат същото като доц. Мангъров.

User Avatar Гост 27.04.2020 20:53:36

Убийствено беше интервюто днес на доц. Мангъров при Ризова по БТВ. Не кляка нито на простата Тиква, нито пред калинките от щаба Му, нито пред клакьорите Балтов и гея Ангелов. Браво! Отстоява позицията си последователно и до край. Директно им го каза, че паникьосват хората с приказки за морги, ковчези, чували, сдебни лекари и камиони с мъртъвци. Дано не цензурират това интервю. А доцент Мангъров трябва да се пази. Ще се опитат да му намерят цаката.

User Avatar futurehealth 27.04.2020 20:42:14

банка за стволови клетки https://www.future-health.bg/

User Avatar todaydeath 01.05.2020 00:59:29

банка за тъпаци www.today-death.bg

User Avatar Гост 27.04.2020 19:13:11

Хайде това протеже на александровската палавница, преди да се прави на епидемиолог и да се заяжда с доц. Мангаров, първо да вземе да си оправи инвазивната кардиология. Да обясни защо отделението му е на последно място като процент в страната на позитивните находки /и то драстично ниско/ при планови коронарографии - 19 % при средно за страната 74 %, а при спешните - 33 % при средно 78 %. Май някой няма пациенти, събира който му падне и когото успее да "убеди" да вкара в катетъризационнната. Иначе всички разсъждения са от типа един приятел от Италия, Испания, Китай, Занзибар и Нубия каза. Много приятели има по света този доцент, всички кардиолози и всички от вируси разбират. https://clinica.bg/10801-Invazivnata-kardiologiq-prez-2019-g.

User Avatar Петър Николов 27.04.2020 22:50:36

Поздравления, казано много точно! Цялата статия е лъжа, съшита с бели конци. Опитват се да противодействат на хората, които започват да се осъзнават.

User Avatar Гост 28.04.2020 17:27:11

Данните на клиниката му са качени на страницата на клиниката във фейсбук. Това е единствената клиника по кардиология, която си е показала данните за резултатите от лечението на пациентите си!

User Avatar Гост 28.04.2020 20:15:08

https://clinica.bg/10801-Invazivnata-kardiologiq-prez-2019-g. Ето ги данните на всички клиники. Няма дори близки до неговите резултати за очевидно непоказани интервенции. Смешник, не знам други инвазивни кардиолози по цял ден да висят във фейсбук и по сайтовете и да се занимават с коронавируси.

User Avatar до Петър Николов 28.04.2020 10:02:14

Лъжа си ти самият. Когато го осъзнаеш обаче, ще е бъзвъзвратно късно.

User Avatar Петър Николов 29.04.2020 21:40:12

Ха ха, очакваме правителсвените ПР (дезинформационни) агенти да се намесят. Вероятно си някое пишлеме на 20.... Провери сам фактите бе, т*****... Спазваме добрия тон :)

User Avatar Гост 28.04.2020 18:27:03

Данните на клиниката му са качени на страницата на клиниката във фейсбук. Това е единствената клиника по кардиология, която си е показала данните за резултатите от лечението на пациентите си!

User Avatar crocodile 28.04.2020 16:03:38

Даа, почитаемив доцент експеримнтатор, дето само на ректалните вени не е вкарал катетър, вече стана и специалист по вирусология и епидемиология! Интересна метаморфоза, явно "подсетен" от някой да вземе и той думата! Няма лошо, но много е интересно да узнаем каква е 30 дневната заболеваемост и смъртност в поверента му клиника за последните 3 години, поне да разберем що за качествен интервенционален кардиолог е!

Още от ГОСТ на zdrave.net