burevestnik.bg - Мобилна версия


Доц. Кунчев: Издаването на сертификат при наличие на антитела е грешно

Доц. Кунчев: Издаването на сертификат при наличие на антитела е грешно

„КСНС не е кой знае колко голямо събитие, но продължи дълго и се проведе в сравнително малко помещение. Дали всички ще са под карантина, зависи от епидемиолога, който прави проучването. Общият брой карантинирани след Съвета е 28 души”. Това каза пред Нова телевизия главният държавен здравен инспектор доцент Ангел Кунчев.

Той уточни, че карантината не е разхлабена, а е съобразена с характеристиката на вируса. „Омикрон засяга прекалено много хора. Броят на контактните лица расте главоломно. Ще дойде момент, в който всеки втори в България ще се окаже контактен в някакъв момент. Все повече се натрупват данни, колко време човек може да е опасен за другите. Очевидно е, че е срокът, който досега ползвахме, е прекалено дълъг. Ако е спокойна обстановката, можем да си позволим да ползваме и по-дълги срокове, но в ситуация, когато около нас главоломно расте заболеваемостта, медицината допуска срокът да се скъси“, каза доц. Кунчев.

„Ако искате да имате максимална гаранция, пътят е имунизация и бустерна доза. Твърденията, че ваксините не работят, са тотално неверни. Те обаче не са толкова ефективни срещу варианта Омикрон. При него двудозова ваксинация в рамките на 6 месеца ни предпазва с до 50%, а ако имаме трета бустерна доза защитата нараства с до 80-85%. Няма 100 процента предпазване и това трябва да е ясно на всички”, каза още доц. Кунчев.

Според доц. Кунчев причините да расте броят на хората, които влизат в болница въпреки че са ваксинирани, са три - ниският процент на ваксинация в България, малкият процент поставени бустерни дози и това, че Омикрон успява да заобиколи имунитета, създаден от двудозовата ваксинация.

„Изобретението на България да въведе наличието на антитела като основание за издаване на „зелен сертификат“ е грешно. Безумно от медицинска гледна точка е и издаването на здравния документ веднага след първа игла”, категоричен беше доц. Кунчев.

Поне 168 000 са извадените сертификати на база антитела, уточни той. „Тези хора с нищо не допринасят да овладеем епидемията, защото това, че имат антитела, не означава, че са предпазени или безопасни. Това, което трябва да направят, е или да се имунизират, или да ползват другите възможности за сертификат. Имаше две неща, с които не съм съгласен и които бяха въведени от предния екип в МЗ. Едното беше това, а второто – издаването на сертификат след първа игла“, допълни доц. Кунчев.

По отношение на фалшивите сертификати той каза, че ще бъде предложен опитът на страна от ЕС хора със сертификат за ваксинация, които реално не са имунизирани, но искат да го направят, да не бъдат преследвани от закона. Това обаче не изключвало наказанието за служителя, издал фалшивия сертификат.

Доц. Кунчев заяви още, че ще бъде предложена промяна в противоепидемичния план, като няма да се гледа толкова заболеваемостта, а по-скоро тежестта – какъв е процентът на заетите легла и то най-вече в интензивните сектори. „Стигнем ли 80% от интензивните легла, които можем да разкрием, ще влезем в четвърта фаза и тогава всички ще минат на онлайн обучение. В плана е добавен като показател и процентът повиквания на Спешна помощ, които са били хоспитализирани“, каза той.


СПОДЕЛИ:

Коментари по темата


   gJnT

User Avatar Гост 15.01.2022 19:21:28

Симеоновградски селянин, който без членство в много партии в годините щеше да гледа МЗ през крив макарон!!!!!

User Avatar Гост 12.01.2022 21:09:20

Д-р Кунчев, знайте, че има хора които подкрепяме ваксинационната кампания предприета от правителството и считаме, че ваксинирането е начин да се предпазим и прекараме болестта по-леко. Има обаче липса на сериозно обясняване сред обществото какви са последиците от прекарването на Ковид. Какво показват изследванията относно пораженията върху организма от преболедуването, например? Леталните последици са ясни, но другите? Има ли динамика на последиците след няколко преболедувания? Колко различно и какви предимства имат ваксинираните пред хората, които разчитат само на имунитета си от гледна точка на последиците от боледуване и т.н.?

User Avatar Имунолог 12.01.2022 21:18:55

Чудесна позиция! На тези въпроси може да отговори само бъдещето, като има хипотеза ваксините да помагат, но и да вредят. Няма как да знаем.

User Avatar Да да 12.01.2022 18:46:56

Мръсен боклук! Трябва да си в затвора и то съден за дълги години!

User Avatar гост 12.01.2022 12:52:26

Защо не чухме мнение когато се предприемаха тези мерки,а отсъствахте от т.нар.фронт?

User Avatar Имунолог 12.01.2022 12:56:12

Защото тогава са мислили разумно.

User Avatar Имунолог 12.01.2022 12:33:23

Напротив, това беше едно от малкото логични решения. Глупаво беше само да се поставя количествена граница.

User Avatar Гост 12.01.2022 13:21:42

Кое проучване показва, че при наличие на антитела или на определено ниво на антитела, предпазва от тежко боледуване?

User Avatar Имунолог 12.01.2022 15:38:08

Серумните антителата са единствено качествен белег за предишен контакт с вируса. Тяхното количество е без съществено значение и беше изкуствено завишено, като изискване за издаване на сертификат. Съществуването на предишен контакт с вируса е достатъчно за да се направят всички необходими изводи. Друг е въпроса, че може да е имало такъв и без да се образуват циркулиращи антитела, което не поставя имунокомпетентните хора в уязвима група, напротив.

Още от Новини